مسئول احیای اردوهای جهاد دامپزشکی استان یزد از برگزاری اردوی جهاد دامپزشکی در بخش نیر شهرستان تفت خبر داد.

برگزاری اردوی جهاد دامپزشکی در شهرستان تف

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی شهرستان تفت ، دکتر فرحان آزاد؛ مسئول احیای اردوهای جهاد دامپزشکی استان از برگزاری اردوی جهاد دامپزشکی در بخش نیر این شهرستان خبر داد.

وی ضمن تبریک جهت حضور پر شور ملت شریف ایران در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اردوی جهادی و محرومیت زدایی با محوریت واکسیناسیون رایگان جمعیت دام سبک، واکسیناسیون هاری در سگ های صاحبدار، آموزش و ترویج و ویزیت رایگان دام و همچنین سم پاشی رایگان بدن دام در بخش نیر با مشارکت بسیج سازندگی ، بخشداری و دهیاران منطقه نیر برگزار شد.

وی گفت: در این راستا با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام گرفته با سازمان بسیج سازندگی، اردوی جهاد دامپزشکی با بکارگیری حداکثری از توان نیروی انسانی با حضور ۸ اکیپ عملیاتی و مشارکت بیش از ۲۰ نفر از دامپزشکان و کارشناسان برگزار می شود که در اجرای این طرح علاوه بر کمک به حفظ سرمایه‌های دامی کشور، افزایش تولید و بهره‌وری دام‌ها و کنترل بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام و تامین امنیت غذایی نیز کمک خواهد شد .

آزاد در ادامه عنوان کرد: در این اردو پیش بینی می گردد بیش از ۶۰۰۰ راس دام سبک بر علیه بیماری PPR و بیش از ۲۰۰۰ راس دام سبک بر علیه بیماری تب مالت واکسینه گردند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری اردو‌های جهادی در مناطق محروم از برنامه‌های مهم دامپزشکی است و خدمات ارائه شده به دامداران در قالب اردو‌های جهادی به صورت کاملا رایگان و با همکاری سایر نهادهای خدمتگزار برگزار می‌شود، گفت: همزمان با ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیری، آموزش‌های لازم در خصوص بهداشت دام و فرآورده‌های خام دامی، بیماری‌های مشترک بین انسان و دام ، بهداشت جایگاه و نگهداری دام‌ها و … نیز بصورت چهره به چهره ارائه می‌گردد.

وی در پایان اظهار کرد: برگزاری این اردو‌ها در پیشگیری از ابتلای دام‌ها به بیماری‌ها و حفظ جمعیت دام که اقتصاد و معیشت روستاییان وابسته به آن است، تاثیر بسزایی دارد و دامداران بایستی نکات بهداشتی در خصوص بیماری‌های دامی، بیماری های مشترک و ضوابط بهداشتی نگهداری دام را رعایت کنند.