گزارش بارشهای برف و باران طی دو روز اخیر در استان یزد قابل توجه بوده است؛ از بارش باران ۴۵.۵ میلیمتری در بختیاری تا ارتفاع ۳۸ سانتیمتری برف در ده بالا.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ اداره کل هواشناسی استان یزد ضمن اشاره به تداوم بارش‌ پراکنده برف و مه‌آلودگی تا پیش از ظهر امروز دوشنبه هفتم اسفندماه، پیش بینی کرد مجدداً از اواخر سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری شاهد وزش باد به‌ نسبت شدید، بارش برف و باران و متعاقب آن کاهش محسوس دما در استان باشیم.

بنا بر آخرین گزارش از بارشهای دو روز اخیر، بیشترین بارش باران مربوط به بختیاری خاتم با ۴۵.۵ میلیمتر، کذاب اشکذر با ۴۳.۸ میلیمتر، زردین تفت با ۴۱ و سخوید با ۳۹.۷ میلیمتر بوده است. استگاههای بارش در شهر یزد نیز گزارشهای متنوعی داشته که بیشترین آنها از ایتگاه مهدیآباد یزد با بارش ۲۹ میلیمتر گزارش شده است.

خوشبختانه سامانه بارشی اخیر که با سرما نیز همراه بود، موجب بارش برف در برخی مناطق استان به ویژه مناطق کوهستانی و سردسیر شده که بیشترین آن تا صبح امروز مربوط به ده بالا(توده) با ۳۸ سانتیمتر، ده بالا(آمحسن) ۳۰ سانتیمتر، طزرجان و منشاد با ۲۵ سانتیمتر، بنادک سادات ۲۴ و کذاب ۲۰ سانتیمتر بوده است.

شهر یزد هم صبح امروز شاهد بارش اندک برف بود که البته این شهر را سفیدپوش نکرد.

کمینه دمای شبانه روز گذشته در استان یزد نیز از علی‌آباد و بیداخوید در شهرستان تفت با دمای ۶- درجه و گرمترین نقطه بافق با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد گزارش شد. دمای شهر یزد در این مدت نیز بین صفر تا ۶ درجه سانتیگراد در نوسان بود.