استاندار یزد گفت: در حال حاضر استان یزد بالاترین رشد اقتصادی کشور را با نرخ 7/55 درصد به خود اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور وزیر اقتصاد و استاندار یزد و به منظور بررسی سیمای اقتصاد کلان استان، پیگیری مسائل فعالین بخش خصوصی و رونمایی از طرح های نوآوری مالی و سرمایه گذاری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه شاخص های اقتصادی کشور در دهه ۹۰ متوقف بوده و یا رشد ناچیزی داشته‌اند، اظهار کرد: در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز صراحتاً فرمودند که «دهه ۹۰ دوران مطلوبی برای پیشرفت و تحول کشور نبوده است».

مهران فاطمی با اشاره به روند رو به بهبود شاخص های اقتصادی در کشور گفت: خوشبختانه امروز شاهد بهبود شاخص «رشد اقتصادی» به عنوان مهمترین شاخص کلان اقتصادی پس از یک دهه عملکرد نامطلوب هستیم.

وی با بیان اینکه استان یزد در حال حاضر بالاترین رشد اقتصادی کشور را با نرخ ۷/۵۵ درصد به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: این موفقیت به همت رویکردهای عالمانه و جهادی وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت میسر شد و امیدواریم مشکلات باقیمانده با همراهی فعالین بخش خصوصی و مردم مرتفع شود.

استاندار یزد در ادامه فعالین بخش خصوصی استان را از ارزشمندترین سرمایه های استان دانست و گفت: همراهی و تعامل در پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی به واسطه سپرده‌گذاری قرض الحسنه، کمک ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه مدرسه سازی و مشارکت در حوزه سلامت از اقدامات قابل تقدیر بخش خصوصی استان بوده است.

وی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به برکات سفر وزیر اقتصاد برای استان یزد، از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مجموعه اقتصاد و دارای، مالیاتی و ذیحسابان استان، شورای هماهنگی بانک ها، سازمان مدیریت، مرکز راهبردی پیشرفت و عدالت، اداره کل صمت، جهاد کشاورزی و… برای تلاش در راستای بهبود عملکرد اقتصادی استان تقدیر کرد.