زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد طی دیدار هیئت مدیره خانه صمت و اعضای کمیسیون بانوان با مدیر کل زندان ها فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، ریاست خانه صمت به همراه تعدادی از اعضای هیئت مدیره و مدیران انجمن های تخصصی، معاون اجرایی  و کمیسیون بانوان با مدیر کل زندان های یزد دیدار کردند.

عزیزالله سیفی، رئیس شورای شهر و رئیس بنیاد تعاون زندان های استان یزد در این نشست گزارشی از نشست گذشته کمیسیون بانوان در بنیاد تعاون زندان ها بیان کرد.م

رضا قبلی؛ مدیر کل زندان های یزد نیز پیرامون وضعیت فعلی اشتغال زندانیان و تلاش برای رشد فرهنگی و اجتماعی آنان توضیحاتی ارائه داد و تاکید کرد: میزان مهارت شغلی با میزان بازگشت مجدد به زندان مرتبط است. در حقیقت زندانیان آزاد شده هر چقدر مورد پذیرش جامعه باشند و با مهارت شغلی مناسب در اجتماع حضور معناداری داشته باشند احتمال بازگشت مجدد آنها به زندان کاهش می یابد.

سید علی اکبر کلانتر، رئیس خانه صمت نیز هدف از این دیدار را بررسی راه های همکاری با اداره زندان ها در خصوص بکارگیری زندانیان خصوصا بانوان در واحدهای تولیدی و همچنین ایجاد کارگاه های تولیدی مشترک بیان کرد و افزود: توانمندسازی و استفاده از ظرفیت زندانیان برای توسعه فعالیت‌های تولیدی و دیگر فعالیت‌های اشتغال‌زایی در محیط‌های درون و بیرون زندان‌ها از جهت درآمد زایی و حرفه آموزی برای خود زندانی و از جهت تأمین نیروی کار برای صنعتگران هر دو ارزشمند است.

بازدید از بند نسوان، و همچنین سوله های در حال ساخت جهت اشتغال زندانیان از دیگر برنامه های این جلسه بود. در پایان صنعتگران حاضر، با پرداخت هدایا موجبات ازادی تعدادی از زندانیان در بند را فراهم کردند.