مهریزی ها نسبت به نبود شعبه مستقلی از دانشگاه یزد در مجموعه پردیس شکیب معترض هستند.

به گزارش  پایگاه خبری یزدتیتر؛ مردم مهریز از نبود دانشگاه مستقل در مجموعه پردیس شکیب دانشگاه یزد و راه اندازی دانشکده علوم غذایی مصوب سفر وزیر علوم به مهریز گلایه مندهستند.

چند سال پیش توسط خیر مهریزی جعفر شکیب، ساختمانی احداث شده است و همان موقع با حضور مسئولان تصمیم بر این شد که این مجموعه تبدیل به مجموعه دانشگاهی معتبر در کشور شود، اما بعد از گذشت چندین سال اتفاقی صورت نگرفته است.

این خیر مهریزی علاوه بر ساخت این مجموعه، دو خوابگاه خیری هم برای توسعه و رونق بیشتر مجموعه پردیس مهریز بنا کرده است

کلانتری رئیس دانشگاه یزد سال گذشته در ارتباط با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: با پیگیری استاندار و در دیدار با وزیر علوم مقرر شد در ابتدا در چارت آموزش عالی قرار گیرد و سپس با صحبت با نماینده مهریز برای آن در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری برای آن قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شهریور ماه امسال در سفر به مهریز از ایجاد دانشکده علوم و صنایع غذایی در پردیس مهریز دانشگاه یزد خبر داد.

وی در بازدید از مجموعه پردیس مهریز گفت: فضا‌های آموزشی خوبی در مهریز توسط خیر احداث و تجهیز شده و امکان تاسیس آموزشکده در این فضا مقدور است.

محمد علی زلفی‌گل افزود: امکانات و زیرساخت‌های آموزشی، خوابگاهی و ورزشی در شهر مهریز توسط خیر مهریزی حاج جعفر شکیب ساخته و فراهم شده و امکان راه اندازی مجموعه دانشکده وجود دارد.

وی از راه اندازی دانشکده علوم و صنایع غذایی با موافقت هیئت امنای دانشگاه به زودی در مهریز خبر داده بود و تصریح کرد: این مجموعه از سال آینده در تمام رشته‌های علوم غذایی و صنایع غذایی دانشجو می‌پذیرد و در استان یزد این دانشکده محل توسعه علوم و صنایع غذایی و یک محوری برای پرورش نیرو‌های متخصص می‌شود.

وزیر علوم ادامه داد: ابتدا در مقاطع کارشناسی فعالیت خود را آغاز و پس از تجربه در مقاطع کارشناسی ارشد و سپس مقطع دکترا هم تاسیس می‌شود.

اما تاکنون اقدامی برای ایجاد چارت سازمانی و جذب هیئت علمی دانشگاه و رسمی شدن دانشگاه پردیس شکیب مهریز صورت نگرفته است.