رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزداز رشد ۳۱ درصدی میزان جوجه ریزی در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ محمدعلی حاتمی زاده درحاشیه برگزاری جلسه قرارگاه امنیت غذایی اظهارکرد: میزان جوجه ریزی درمهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دراستان یزد، ۳۱درصدرشدداشته است.

وی گفت: در ماه جاری، با تلاشهای شبانه روزی تولیدکنندگان بخش طیور استان در۶۰۰واحد فعال مرغداری گوشتی استان، ۲۵۳۲هزار قطعه جوجه ریزی به ثبت رسیده است که این میزان، تحقق ۹۸درصدی درمهرماه رانشان می دهد.

حاتمی زاده بااعلام اینکه استان یزدرتبه ۸جوجه ریزی رادربین استان های کشوردارد، افزود: در اختیار گذاشتن نهاده های دام و طیور به قیمت مصوب دولتی، متعادل کردن قیمت جوجه یک روزه و حمایت از مرغداری ها در ایجاد تعادل عرضه و تقاضا، از عمده دلایل افزایش جوجه ریزی می باشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان یزدادامه داد:میزان کنجاله حمل شده بخش دولتی ( پشتیبانی اموردام) به مرغداری های سطح استان،درماه جاری نسبت به ماه قبل رشد۱۳۴درصدی را نشان می دهد.حاتمی زاده در پایان گفت: ۴۹درصد از سویا و۵۰درصد از ذرت خریداری شده در شهریورماه تاکنون به استان حمل شده است.