سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از افتتاح ۳۶ طرح بخش کشاورزی در قالب ۹۴ پروژه مهم عمرانی و تولیدی در زیر بخش های کشاورزی همزمان با هفته دولت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ محمد علی حاتمی زاده سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی استان با وجودی که در مجموع حدود یک درصد از کل سطح زیرکشت آبی کشور را به خود اختصاص داده، ۱/۳ درصد از تولیدات کشور را از آن خود کرده است که موید بهره وری مناسب از زمین و آب توسط کشاورزان زحمتکش این خطه است.

وی اعلام کرد : به مناسبت هفته دولت، تعداد ۳۶ طرح در قالب ۹۴ پروژه بخش کشاورزی در حوزه آب و خاک ، صنایع تبدیلی و تکمیلی ، دام و طیور ، باغبانی ، مرتعداری و تجاری با اعتباری بالغ بر ۸۲۲ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۵۷۳ نفر ، بطور همزمان افتتاح می گردد.

وی اهم پروژه های آماده افتتاح را ۷۴ پروژه آب و خاک شامل ۶۷ پروژه سیستمهای آبیاری نوین در سطح ۱۶۷۵ هکتار و ، ۱۴۱۰ بهره برداری و ۷ پروژه قنوات با اعتباری معادل ۱۹۲ میلیارد تومان در شهرستان های اردکان، میبد ، اشکذر ، یزد ، بافق،تفت،ابرکوه ،خاتم و زارچ ذکر کرد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، بهره برداری از ۳ طرح صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی با ظرفیت ۱۰ هزار و ۲۰۰ تن با سرمایه گذاری ۱۳۵میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۲۴ نفر در شهرستان های ابرکوه و تفت را از دیگر پروژه هایی برشمرد که افتتاح خواهد شد.

وی افزود: از دیگر پروژه ها می توان به بهره برداری از ۶ واحد گلخانه‌ی سبزی و صیفی با ظرفیت ۷۵۰ تن و سرمایه گذاری ۲۸ میلیارد تومان و اشتغال ۲۲ نفر در شهرستان های ابرکوه، خاتم ، تفت و یزد اشاره کرد.

حاتمی زاده تصریح کرد: در بخش دام و طیور بهره برداری از تعداد ۱۱ طرح با سرمایه گذاری ۴۶۷ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۲۴۷ نفر در شهرستان های مهریز ،یزد ،اردکان ،میبد و ابرکوه به بهره برداری می رسد.