رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد با اشاره به فارغ التحصیلی حدود 6 هزار نفر از ابتدای فعالیت دانشگاه از سال ۱۳۸۴ گفت: خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد از آنها با توجه به آموزشهای ارائه شده براساس نیاز بازار کار، شاغل هستند.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، داریوش پورسراجیان، امروز، ۱۷ مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه دانشگاه امام جواد روند نسبتاً رو به رشدی را طی می‌کند به طوری که طی سه سال متوالی ۲۰ درصد رشد پذیرش دانشجو را داشته و هم اکنون حدود ۱۸۰۰ دانشجوی فعال که بیش از ۶۰ درصد زن و مابقی مرد هستند، در این مرکز مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه در حال حاضر در ۵۵ کد رشته ارائه آموزش می‌کند، گفت: تمرکز دانشگاه در مورد پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید عمدتاً براساس نیاز بازار کار و متمرکز بر نیروی انسانی است که از آن جمله می‎توان به آموزش و بهسازی منابع انسانی، مدیریت دولتی و مهندسی معماری اشاره کرد.

پورسراجیان گفت: با توجه به چشم انداز دانشگاه، هم اکنون تعداد ۵۰ نفر از اساتید برجسته استان و کشور با دانشگاه همکاری دارند که در چهار دانشکده فنی، مدیریت، هنر و معماری و دانشکده علوم انسانی فعالیت دارند.

وی با بیان این که بزرگترین برنامه دانشگاه در حال حاضر آمادگی برای پذیرش دانشجویان جدیدالورود است، اعلام کرد: پیش بینی می‌کنیم روند پذیرش دانشجو همانند سالهای گذشته حداقل ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد مهندسی صنایع، مدیریت بازرگانی، کودکیاری، طراحی دوخت، طراحی پارچه و لباس، نقشه کشی، مهندسی فناوری، گرافیک و حسابداری را از جمله رشته‌های تحصیلی دانشگاه مورد اشاره بیان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سئوالی عنوان کرد: هر چند حذف کنکور شاید در کوتاه مدت چالشهایی را به همراه داشته باشد ولی در بلند مدت می‌تواند آثار مثبتی براساس سیاستهای آموزش عالی کشور داشته باشد و منجر به ارتقای کیفیت و کارکردهای دانشگاه در بلند مدت شود. البته با توجه به پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها به صورت بدون کنکور، به نظر می‌آید در کوتاه مدت نیز دانشگاه جواد با مشکل خاصی مواجه نشود.

پورسراجیان به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جذب دانشجو از افغانستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه ارتباطات خوبی با ۲ دانشگاه افغانستان گرفته شده که در حوزه‌های هنری علاقه‌مند به همکاری و تبادل استاد با ما هستند و در حال همکاری با این دانشگاه‌ها هستیم و امیدواریم که از ابتدای مهر یا ترم بهمن تبادل دانشجو با یکدیگر داشته باشیم.