استاندار یزد با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مسئله مهارت و مهارت آموزی در استان گفت: جهت هماهنگی و انطباق بیشتر آموزش های فنی و حرفه ای با نیازهای استان، اطلس مهارت استان متناسب با نیاز آینده استان تدوین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ نشست شورای اداری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به ریاست استاندار برگزار و در جریان آن برنامه ها و مسائل این مجموعه مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار یزد در این نشست، «مهارت» را یکی از مسائل مهم و جدی در جوامع خواند و گفت: فرصت ها محدود و تقاضاها رو به فزونی است لذا «آنهایی پیش‌اند که در چیزی از دیگران بیش‌اند» و لازمه این پیش بودن، «مهارت» است.

وی با بیان اینکه «مهارت» وجه برتری نوجوانان و جوانان در دنیای رقابتی امروز است، افزود: یکی از مهمترین مسائل امروز استان و کشور مسئله اشتغال است و مهارت نیز، اولین نیاز برای ورود به بازار کار محسوب می‌شود.

دکتر فاطمی به اهمیت توسعه و ترویج مهارت در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: مهارت آموزی از رسالت ها و ماموریت های مهم مجموعه آموزش فنی و حرفه ای است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این راستا در حال انجام است.

وی با اشاره به برخی نگرش های اشتباه نسبت به رشته های هنرستانی و کار و دانش، اظهارداشت: این مراکز، یکی از مراکز آموزش مهارت به گروه سنی نوجوان بوده و نقش مهمی در آینده شغلی آن ها دارد.

استاندار یزد افزود: در راستای پیشبرد هرچه بهتر امور و مباحث مرتبط با بازار کار، علاوه بر «علم و دانش» نیازمند «پنجه های کارآمد» هستیم که باید نگاه ویژه ای به این حوزه ها داشت.

دکتر فاطمی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به مسئله مهارت و مهارت آموزی در استان و کشور، گفت: باید تحول بزرگی در حوزه مهارت آموزی در سطح استان و کشور شکل گیرد تا در پرتو آن شاهد اتفاقات بهتری در حوزه اشتغال استان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به سرعت بالای تحولات در دنیا، اظهارداشت: دنیا به سمت صنایع و مشاغل نوظهور در حال حرکت است لذا باید با پیش بینی شرایط، بسترهای موردنیاز برای توسعه مهارت های لازم را ایجاد کرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به لزوم هماهنگی و انطباق آموزش های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با نیازهای استان، گفت: در این راستا باید اطلس مهارت استان مبتنی بر نیازهای آینده استان تدوین شود.

دکتر فاطمی با اشاره به لزوم برقراری پیوند بین مهارت آموزان مجموعه فنی و حرفه ای استان با واحدهای صنعتی و تولیدی، اظهارداشت: بر این اساس باید مدلی جهت حمایت و بکارگیری افراد نخبه و متخصص در صنعت، تهیه و مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مطالبات مطرح شده در زمینه دریافت تسهیلات جهت توسعه فعالیت ها اشاره و خاطرنشان کرد: طرح های مناسب این حوزه، توسط مجموعه آموزش فنی و حرفه ای استخراج شود تا در لیست تسهیلات تبصره ۱۸ قرار گیرند.