رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اشکذر ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید قربان از شهروندان خواست: در آستانه عید قربان خطر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را جدی بگیرید.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ جلال الدین شریعتمدا گفت: از جمله بیماری های احتمالی قابل انتقال از دام های قربانی آلوده و گوشت آنها به انسان بیماری تب کریمه- کنگو می باشد.
شریعتمدار با اشاره به اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دام فاقد علائم بالینی مشهود بوده گفت : علاوه بر استفاده از دستکش جهت ذبح دام و یا هنگام قطعه کردن گوشت تازه دام ذبح شده، حتماً لاشه را به مدت ۲۴ ساعت در دمای معمولی یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند تا در صورت آلوده بودن دام به ویروس تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با کاهش PH گوشت و اسیدی شدن لاشه دام، عوامل بیماریزا از بین بروند.
وی در پایان با تاکید بر اجتناب از کشتار دام در معابر و منازل در روز عید قربان بیان کرد در کشتارگاه‌ها از ساعت ۵ صبح لغایت ۱۳ دامپزشکان، دستیاران بهداشتی و ناظرین شرعی حضور دارند و ضمن معاینه دام و انجام بازرسی های بهداشتی گوشت با تجهیزات و امکانات، لاشه دام ۲۴ ساعت به طور کامل در دمای سردخانه و یخچال نگهداری می‌شود و این ویروس خطرناک به راحتی از بین می‌رود.