به مناسبت فرارسیدن عید قربان دومین جلسه با محوریت اقدامات نظارتی بهداشتی لازم، در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ در این جلسه سید محمدرضا مدرسی؛ فرماندار شهرستان، دکتر علی فاتحی نیا؛ مدیرکل دامپزشکی، دکتر هادی زارع؛ معاون سلامت دامپزشکی، دکتر سید مهدی موسوی پور؛ رئیس نظارت دامپزشکی، دکتر روح الله حاتمی پور؛ رئیس اداره دامپزشکی شهرستان و مسئولین ادارات و نهادهای ذیربط شهرستان نظیر شهرداری، محیط زیست، بهداشت و… حضور داشتند.
دکتر فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد در این جلسه به اهمیت موضوع نظارت بهداشتی بر اماکن عرضه دام زنده و ذبح بهداشتی و کنترل شده آنها اشاره کرد و پیرامون بیماری های مشترک انسان و دام از جمله بیماری خطرناک و کشنده تب کریمه کنگو (CCHF) توضیحاتی ارائه کرد.
وی همچنین از برنامه های تدوین شده این اداره در راستای پیشگیری حداکثری از تخلفات بهداشتی و قرنطینه ای در این ایام خبر داد و گفت: به همین منظور دامپزشکی استان ، با تمام پتانسیل موجود و بصورت کشیک های مشخص و برنامه ریزی شده به نظارت و بازرسی ها در حیطه وظایف خود می پردازد که این امرنیازمند همکاری و تعامل سایر بخش ها و ادارات مرتبط بویژه شهرداری ها با دامپزشکی است.
وی در پایان از شهروندان درخواست نمود: از خرید دام زنده از مراکز غیر مجاز و از ذبح دام در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند و جهت کشتار دام صرفا به کشتارگاه های سنتی و صنعتی استان که با نظارت دامپزشکی و شبکه بهداشت می باشد مراجعه نمایند.