مدیرکل دامپزشکی استان یزد از در پیش رو بودن اردوی جهادی دامپزشکی در شهرستان اشکذر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ علی فاتحی نیا با اشاره به پیش رو بودن اردوی جهادی دامپزشکی شهرستان اشکذر بیان نمود: هدف از برگزاری اردو های جهادی دامپزشکی در شهرستان های استان کمک به اقشار محتلف دامدار به خصوص دامدارانی که در مناطق دوردست هستند یا مسیر دستیابی به آنها صعب العبور می باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد در ادامه افزود: در این اردوی جهادی دامپزشکی که در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۱۷ برگزار خواهد شد، اکیپ های عملیاتی دامپزشکی در مناطق مورد هدف حضور پیدا می کنند و دام های سبک منطقه را علیه بیماری های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و همچنین بروسلوز ایمن سازی می نمایند.

وی افزود: این دو واکسن بسیار حائز اهمیت است به دلیل اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک یا همان PPR که با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بد بو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر شده و در نهایت تلف می‌شود.

فاتحی نیا ادامه داد: همچنین بیماری بروسلوز نیز در دام باعث خسارات اقتصادی نیز می شود که از جمله سقط جنین، کاهش تولید و کاهش وزن در دام را می توان نام برد که با واکسینه نمودن دام های علیه این بیماری هم از خسارات اقتصادی و هم از انتشار بیماری بین دام ها و نیز دام و انسان جلوگیری می شود.

وی اظهار کرد: در این اردوی جهادی دامپزشکی علاوه بر واکسینه نمودن دام ها علیه بیماری های ذکر شده در بالا سمپاشی بدن دام به منظور از بین بردن انگل های خارجی بدن، آموزش و ترویج و ویزیت رایگان دام در دستور کار است.