قنات طویله چمن دهستان ایثار در استان یزد پس از دو سال مجددا احیا شده و موجب خوشحالی کشاورزان چنارنازی شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان ، بخشدار دهستان ایثار ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان مروست ، کارشناس قنوات استان و مسئول آب و خاک شهرستان از پروژه های آب و خاک دهستان ایثار شهرستان مروست بازدید کردند.

در این بازدید عباس بشارتی مدیر آب و خاک سازمان ضمن بیان این موضوع که تخیصص بیشتر اعتبارات استانی و ملی به دهستان ایثار باعث دلگرمی مردم و افزایش تولید بخش کشاورزی میگردد گفت : از یزدانی بخشدار دهستان و مسئولین بخش کشاورزی شهرستان تقاضای همکاری در جذب اعتبارات شده است.

یزدانی بخشدار دهستان نیز در ادامه اظهار کرد: خشکسالی های پی در پی خسارت زیادی به منابع آبی این دهستان وارد نموده و می طلبد جهاد کشاورزی ، دهیاری و کشاورزان برای کاهش خسارتها تلاش مضاعف نمایند.

نیک روش مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در این بازدید گزارشی از وضعیت کشاورزی و فعالیتهای حوزه آب و خاک دهستان ایثار ارائه کرده و افزود : تاکنون۱میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان اعتباربه طرح انتقال آب قنوات چنار ناز تخصیص داده شده است .

وی ذکر کرد: با کمک ۹۰ میلیون تومانی اعتبارات اسناد خزانه سال ۱۴۰۰ به عملیات مرمت و بازسازی قنات طویله چمن ، این قنات پس از دو سال دوباره احیاء و باعث خوشحالی کشاورزان چنار نازی شد.