به مناسبت هفته میراث فرهنگی از تقویم گردشگری مهریز به منظور معرفی جاذبه های گردشگری رونمایی شد.

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی از تقویم گردشگری شهرستان مهریز  به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ در نشستی که با موضوع حفاظت از میراث فرهنگی و با حضور معاون میراث‌فرهنگی و سرپرست معاونت گردشگری استان یزد، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهریز، فعالان انجمن راهنمایان گردشگری، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، از تقویم گردشگری مهریز رونمایی شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان یزد در این نشست ضمن گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی، به حفاظت از ارزش‌های ملموس و ناملموس مواریث فرهنگی-‌تاریخی شهرستان اشاره کرد و به راهنمایان گردشگری پیشنهادهایی در خصوص ارائه منابع و مؤاخذ و استفاده از ظرفیت استان در خصوص مباحث علمی و تخصصی ارائه داد.

در ادامه سرپرست معاونت گردشگری استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان مهریز گفت: در تقویم گردشگری مهریز بر اساس ظرفیت‌های مختلف گردشگری در شهرستان، مسیرهای گردشگری (تاریخی، فرهنگی، اکو توریسم) به همراه برگزاری جشنواره‌ها و جشن‌های محلی در طول سال مشخص‌ شده است.

خورشیدی یکی از اهداف تهیه و تدوین این تقویم را، افزایش حضور گردشگران در شهرستان اعلام کرد و افزود: گردشگران با استفاده از این تقویم در طول ماه‌ها و روزهای سال می‌توانند از جاذبه‌های مختلف گردشگری سطح شهرستان مهریز استفاده کنند.

در پایان طرح پرسش و پاسخ فعالان گردشگری و نشست تخصصی برگزار و تقویم گردشگری شهرستان که برای اولین بار در استان تدوین‌شده است، رونمایی شد.