مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در فروردین ماه سال جاری بیش از ۳۲ میلیون دلار به وزن ۱۹۱ هزار تن کالا از گمرک یزد صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ محمدکاظم صادقیان افزود: صنایع معدنی غیرفلزی و فلزی، محصولات پلیمری و شیمیایی از عمده کالاهای صادراتی استان به کشورهایی از جمله عراق، امارات، پاکستان، اندونزی، افغانستان، ترکیه است.
وی ادامه داد: همچنین طی فروردین‌ماه سال جاری بیش از ۱۴ میلیون دلار به وزن ۷ هزار تن کالا به گمرک استان وارد شده است و عمده کالاهای وارداتی ماشین‌آلات و قطعات یدکی خط تولید و مواد اولیه واحدهای تولیدی بوده است.
مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان یزد گفت: به استناد این آمار تراز تجاری استان یزد به میزان ۱۷ میلیون دلار مثبت بوده است.
صادقیان تصریح کرد: کشورهای عراق با ۳۱%، امارات ۲۲%، پاکستان ۱۵%، اندونزی ۱۳% در حوزه صادرات و کشورهای ترکیه با ۲۷%، امارات ۲۵%، چین ۳۳% در حوزه واردات به استان یزد بوده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: استان یزد پس از هرمزگان، بوشهر، خوزستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی، رتبه هشتم صادرات از لحاظ وزن را به خود اختصاص داده است و از نظر ارزش در رتبه ۱۵ می‌باشد همچنین در حوزه واردات از لحاظ وزن رتبه ۱۷ و ارزش رتبه ۱۹ کشور می‌باشد.