استاندار یزد گفت: جایگاه استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن در زمره ۱۰ استان برتر کشور قرار داشته و نتیجه قبلی به دلیل نقص اطلاعات و سامانه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ هفتمین نشست شورای عالی مسکن به ریاست رئیس جهمور و با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر مهران فاطمی استاندار یزد و دیگر استانداران کشور برگزار شد.

دکتر مهران فاطمی در حاشیه این نشست با اشاره به ارائه «جدول رتبه بندی استان ها در طرح نهضت ملی» در نشست ماه گذشته این شورا، گفت: با توجه به قرارگیری یزد در جایگاه بیست و سوم این جدول و بنابر دستور رئیس جمهور، تیم های بازرسی به ۱۰ استان انتهایی جدول اعزام و موارد مربوط به پروژه ها را بررسی کردند.

استاندار یزد به اعلام نتایج ارزیابی های بازرسین اعزامی به استان ها در نشست امروز شورا اشاره و خاطرنشان کرد: در این نشست تاکید شد جایگاه استان یزد در زمره ۱۰ استان برتر کشور قرار داشته و نتیجه قبلی به دلیل نقص اطلاعات و سامانه بوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به اذعان مسئولین حاضر در نشست جایگاه استان یزد در این حوزه بسیار خوب قلمداد شد، اظهارداشت: عزم جدی ما بر تسریع در روند اجرای پروژه ها و تحویل واحدهای مسکونی به مردم در کوتاه ترین زمان ممکن و به بهترین نحو است.

دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی و مدیریت بازار اجاره مسکن؛ به عنوان یکی از دستورکارهای این نشست اشاره و تصریح کرد: در این خصوص تصمیمات خوبی از جمله اخذ مالیات از خانه های خالی اتخاذ شد.

استاندار یزد با بیان اینکه خانه های خالی از سکنه استان شناسایی شده اند، خاطرنشان کرد: اخذ مالیات بر خانه های خالی یکی از موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور در این نشست بود و تحقق آن به تعدیل نرخ اجاره بها و عرضه مسکن کمک شایانی خواهد کرد.