مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در سفر به شهرستان بافق از راه اندازی یک واحد آب شیرین کن مرکزی در راستای بهره مندی شهروندان از آب شرب پایدار در این شهرستان خبر داد.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب استان يزد در سفر به شهرستان بافق از راه اندازي يك واحد مركزي آب شيرين كن در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ جلال علمدار مدير عامل شركت آبفاي يزد در سفر به شهرستان بافق به اجراي پروژه هاي حياتي در اين شهرستان اشاره كرد و گفت: شهرستان بافق به علت كم آبي، نياز جدي به انتقال آب دارد.
وي در ديگر سخنان خود به تنش و قطعي آب انتقالي اشاره كرد و افزود: براي جلو گيري از معضل كم آبي اين شهرستان، در وهله اول بايد اصلاح الگو مصرف و حفر چاه آبي صورت گيرد.
علمدار در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر ۴ دستگاه آب شيركن فعال در سطح اين شهرستان وجود دارد، اظهار داشت: در تلاشيم با حذف هزينه هاي بالا و برخي مشكلات موجود، در راستاي بهره مندي شهروندان از آب شرب پايدار، يك واحد آب شيرین كن مركزي با ظرفيت ۲۵ ليتر برثانيه در سطح اين شهرستان احداث كنيم.
وي ادامه داد : همچنين بايد شبكه دوم آب انتقالي از محل آب شيرين كن تا سطح شهر به همراه ايستگاه هاي برداشت آب، اجرا شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان يزد در بخش ديگري از سخنان خود به ايجاد ۳۰ ايستگاه برداشت آب در اين طرح اشاره كرد و گفت: جهت اجراي اين پروژه هزينه اي بالغ بر ۱۴۰ ميليارد ريال برآورد شده است، كه طراحي اوليه آن با همكاري فرمانداري اين شهرستان انجام شده است.
علمدار در پايان نيز با بيان اينكه مسئولان استان بر اجراي سريع شبكه توزيع آب مشتركين ملي مسكن تاكيد دارند، افزود: شبكه توزيع آب شرب براي ۱۴۵ مشترك مسكن ملي در سطح شهرستان بافق در حال اجرا است كه ظرف ۲۰ روز آينده به پايان مي رسد.