سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه نگاهمان به سازمان های مردم نهاد جوانان یکسان عدالت محور خواهد بود گفت: کیفی سازی فعالیت های سمن های جوانان ضروری و در اولویت خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، زهیر حاجی حسینی در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد جوانان گفت: سمن ها یکی از مولفه های کلیدی و بنیادین در ایجاد و تقویت توسعه پایدار و جلب مشارکت های اجتماعی هستند.

وی افزود: در سال گذشته استان یزد در برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان رتبه اول در کشور را کسب کرده که این مهم را تبریک گفته و کسب مهم نشان از نگاه ویژه استاندار به حوزه جوانان و ماموریت مهم ما در اداره کل ورزش و جوانان استان یزد است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی سمن های جوانان را دنبال خواهیم کرد تصریح کرد: توسعه کیفی فعالیت های سمن ها بسیار ضروری تر خواهد بود و سمن ها باید با برنامه ریزی و داشتن تقویم اجرایی برنامه هایی نوین و تاثیرگذار در جامعه را اجرا کنند.همچنین برگزاری دوره ها و نشست های دانش افزایی و توانمندسازی سمن ها ضروری است.

حاجی حسینی بیان داشت: خانه جوان یکی از ضروریات استان یزد است که با توجه به پروژه های نیمه تمام درسطح استان ، نگاه دولت بر تکمیل این پروژه هاست و پروژه جدیدی را شروع نخواهند کرد که ما ابتدا ساماندهی خانه جوان یزد را پیگیری خواهیم کرد و در صورت امکان ساخت خانه جوان که زمین آن هم مشخص شده، را شروع می کنیم.

وی بر اطلاع رسانی فعالیت های سازمان های مردم نهاد جوانان استان تاکید و اضافه کرد: فعالیت ها باید به صورت جدی اطلاع رسانی شود تا عموم مردم در این برنامه ها شرکت و از فعالیت های سمن ها آشنا شوند چرا که در نهایت منجر به ارتقا و افزایش سطح سرمایه اجتماعی و اعتماد اجتماعی می شود.

این مسئول ادامه داد: یکی دیگر از موارد مهم که باید به جد دنبال شود ، حضور و داشتن کرسی سمن های جوانان استان در مجامع ملی است که سمن ها باید با تقویت روابط و حضور تاثیرگذار در برنامه های ملی و مجامع به این مهم دست پیدا کنند و تاثیرگذار در اجرایی شدن برنامه های حوزه جوانان در استان باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حضور و فعالیت بیش از پیش سمن های جوانان و همچنین برگزاری متعدد و مستر اینگونه نشست ها و همچنین نشست های تخصصی در زمینه تقویت سمن ها و مرتفع کردن مسائل جوانان گام برداریم.

در این نشست آزاده دهقان سرپرست معاونت امور جوانان گزارشی از فعالیت های این حوزه ارائه کرد و دبیران و اعضاء سازمان های مردم نهاد جوانان به بیان برنامه ها ، پیشنهادات و مسائل و مشکلات خود پرداختند . در پایان از سمن های فعال در هفته جوان سال ۱۴۰۱ تجلیل بعمل آمد.