استاندار یزد با بیان اینکه نام دانشگاه علوم پزشکی یزد در زمره پایگاههای بسیار مطرح سلامت در کشور است گفت: اهتمام جدی تیم مدیریتی استان بر حل مسائل و اتمام پروژه های این مجموعه است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ آئین نکوداشت روز استاد در دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) با حضور استاندار یزد و جمعی از اساتید این دانشگاه برگزار شد.

دکتر فاطمی در این آئین، با قدردانی از اقدامات و فعالیت های مخلصانه، علمی، پژوهشی و آموزشی مجموعه علوم پزشکی یزد، گفت: مجموعه آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به سایر دستگاه ها از سرمایه اجتماعی بالاتری برخوردار هستند.

وی دانشگاه علوم پزشکی را یکی از مجموعه های مورد اعتماد مردم دانست و اظهارداشت: یکی از دلایل سرمایه اجتماعی بالای این مجموعه، قرارگیری به عنوان یک مرکز «آموزشی و پژوهشی»، در عین «خدمت رسانی صادقه به مردم» است.

استاندار یزد همچنین با اعلام موافقت نسبت به برگزاری همایشی تحت عنوان «دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره)؛ دیروز، امروز و فردا»، خاطرنشان کرد: در این همایش باید تجربیات و دستاوردهای ۴۰ ساله دانشگاه مرور و چشم اندازی برای ایجاد حرکات و اتفاقات نو در نظام سلامت استان تعریف شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کلیه برنامه ریزی های استان باید مبتنی بر سند یزدنوین باشد، تصریح کرد: در سالیان آینده تنها افکار و اقدامات امروزِ ما باقی مانده و مورد قضاوت قرار می گیرد لذا برنامه ریزی ها و اقدامات ما باید کارشناسی و با نگاه آینده نگرانه باشد.

دکتر فاطمی در همین راستا ادامه داد: قرارگیری نام دانشگاه علوم پزشکی یزد در زمره پایگاه های بسیار مطرح سلامت در سطح کشور، مرهون تلاش پیشکسوتان و عزیزانی است که عکس آن ها زینت بخش مجلس ماست.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: امید است حرکتی پایه ریزی شود که در ۵۰ سال آینده، همچون الان تصویری افتخار آفرین و تحسین بر انگیز از نظام سلامت استان یزد در سطوح ملی، منطقه ای و حتی فرامنطقه ای مخابره شود.

وی در ادامه به برخی از برنامه ریزی های در حال انجام جهت حمایت جدی از مجموعه علوم پزشکی استان اشاره کرد و از اختصاص منابع حاصل از یک درصد فروش یکی از معادن در آستانه ی فعالسازی استان، جهت تکمیل زیرساخت های این حوزه خبرداد.

استاندار یزد همچنین با بیان اینکه پردیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد باید در تراز و در شان یزدِ میراث جهانی ساخته شود، گفت: مجموعه های پراکنده دانشگاه علوم پزشکی، باید در قالب یک پردیسِ در تراز ساخته شوند.

دکتر فاطمی با اشاره به طرح مولد سازی اموال و دارایی های دولت و نقش و تاثیر آن در اجرای پروژه های هر حوزه، تصریح کرد: منابع حاصل از فروش اموال مازاد دانشگاه علوم پزشکی استان، صرف پیگیری و اجرای تمام پروژه های موجود در طرح جامع دانشگاه خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش دانشگاه را یکی از محل های تربیت قوه عاقله کشور خواند و اظهارداشت: مدیریت «تحولات» و «تمدن سازی نوین ایرانی_اسلامی» باید توسط دانشگاه ها بازطراحی و مهندسی شود.

استاندار یزد ادامه داد: در صورت قرارگیری دانشگاه ها در جایگاه صحیح و واقعی خود، شاهد تحقق موارد فوق خواهیم بود.

دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش اعتبار امروز دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) را مرهون آموزش های اساتید و پیشکسوتان و تلاش های پزشکان، پرستاران و کادر خدوم این مجموعه دانست و از اقدامات و فعالیت های انجام شده و در حال انجام در این مجموعه قدردانی کرد