کارشناس مسئول امور مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ارائه خدمات مامایی رایگان به بانوان شهروند یزدی به مناسبت روز ماما از امروز تا شنبه در اماکن تعیین شده در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ «فاطمه قاسمی» در حاشیه مراسم بزرگداشت و تقدیر از ماماهای استان یزد که امروز در سالن همایش‌های باقرالعلوم برگزار شد، در این باره تصریح کرد: خدمات مامایی مرکز مشاوره واقع در جنب امامزاده سید جعفر طی عصر امروز پنجشنبه چهاردهم اردیبهشت و فردا جمعه از ساعت ۱۱ تا ۱۴ در محل اقامه نماز جمعه و روز شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه در قالب اتوبوس سیاری که صبح در منطقه اطلسی و عصر در میدان باغ ملی مستقر خواهد شد، به صورت رایگان به بانوان یزدی ارائه خواهد شد.

وی با بیان این که در حال حاضر ۴۰۰ ماما در مراکز درمانی دانشگاهی، ۳۰۰ ماما در مراکز خصوصی و حدود ۲۵۰ ماما در مراکز بهداشتی استان مشغول به ارائه خدمت هستند، گفت: امسال سعی در جذب و افزایش ماما در مراکز بهداشتی و درمانی استان به صورت استخدام و قراردادی داریم تا نسبت ماما به جمعیت استان متناسب‌تر شود.

فاسمی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال جاری، مشکل کمبود ماما با توجه به جمعیت استان برطرف خواهد شد.

این کارشناس مسئول در پایان با اشاره به این که تعداد مرگ و میر مادران و نوزادان و همچنین عوارض دوران بارداری و زایمان با توجه به اقدامات صورت گرفته در سال جاری با کاهش همراه بوده است، خاطرنشان کرد: طی شش ماه گذشته نیز با اجرای «طرح نفس» حدود ۵۰ مادر در استان انصراف از سقط داشته‌اند.