آئین افتتاح مرکز کنترل و مانیتورینگ سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با حضور استاندار یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ آئین افتتاح مرکز کنترل و مانیتورینگ سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با حضور استاندار یزد و جمعی از مسئولین برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با تبریک روز شوراهای اسلامی و قدردانی از اقدامات و فعالیت های اعضای شورای شهر یزد گفت: اعضای شورای اسلامی شهر یزد همراه با شهردار و عوامل خدوم شهرداری، بار سنگینی را به دوش می کشند و این ایام، زمان تجلیل و تکریم آن ها است.

دکتر فاطمی با بیان اینکه مدیریت شهری همچون یزد کار آسانی نبوده و فوق العاده پیچیده و سخت است، اظهارداشت: محصول اقدامات و فعالیت های مورد پیگیری در دوره ششم شورا، یکی پس از دیگری در شهر خود را نمایان می کند.

وی افتتاح این مرکز کنترل و مانیتورینگ را اتفاقی مبارک و مقدمه بسیار خوبی برای انجام کارهای بزرگ تر دانست و گفت: این پروژه، یک نمود عینی از آنچه به عنوان شهر هوشمند مطرح می شود بوده و اثرات آن برای مردم ملموس و قابل لمس خواهد بود.

دکتر فاطمی درهمین راستا ادامه داد: با ساخت برنامه حمل و نقل عمومی شهر یزد و نصب آن بر روی گوشی های موبایل، شهروندان با اطلاع از موقعیت اتوبوس و …، زمان خود را بهتر مدیریت می کنند که این امر، موجب رضایت شهروندان خواهد شد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش وضعیت ترافیک شهر یزد را بغرنج خواند و خاطرنشان کرد: انتظار می رود طرح های ضربتی و زیرساختی و ماندگار در این حوزه تهیه و پیش از بررسی در جلسه شورای ترافیک، تصمیمات لازم اتخاذ شود.

وی همچنین با بیان اینکه آمار سالیانه فوتی های درون شهری استان یزد قریب به ۳۰۰ نفر است، گفت: این آمار بسیار تکان دهنده و معادل سقوط یک هواپیما است.

دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: با مداخله کارشناسانه در مسائل این حوزه در ایام نوروز، آمار فوتی ها قریب به ۶۵ درصد کاهش یافت که این موضوع نشاندهنده نقش برنامه ریزی درست و اصولی در روانسازی ترافیک و کاهش حجم تصادفات دارد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به تجلیل از یکی از معلمان رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در جریان آئین افتتاح مرکز کنترل و مانیتورینگ این مجموعه اشاره و از این پیوست آموزش و پرورشی قدردانی کرد.

دکتر فاطمی ادامه داد: همه جلسات ما باید جلسه تکریم مقام معلم باشد هیچکس در جامعه ای نیست که مرهون این قشر فرهیخته و زحمتکش نباشد.

وی در پایان اضافه کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تا جایی قد میکشد که آموزش و پرورش آن قد بکشد و مردم ما قدردان زحمات مجموع آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت کشور باشند.