مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در راستای برگزاری جشنواره فرش دستباف و به منظور ارائه راهنمایی های لازم جهت بهبود و تعالي صنعت فرش دستباف و شناخت فرصت‌ها و دغدغه های موجود در این حوزه از تعدادی کارگاه قالیبافی بازدید کرد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ «محمد کاظم صادقیان» ضمن بازدید از تعدادی […]

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان یزد در راستای برگزاری جشنواره فرش دستباف و به منظور ارائه راهنمایی های لازم جهت بهبود و تعالي صنعت فرش دستباف و شناخت فرصت‌ها و دغدغه های موجود در این حوزه از تعدادی کارگاه قالیبافی بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ «محمد کاظم صادقیان» ضمن بازدید از تعدادی از کارگاه‌های قالی‌بافی در استان یزد با هدف شناسایی دغدغه های این واحدهای تولیدی به منظور هم افزايي در راستاي توسعه و بهبود صنعت فرش استان يزد، گفت: فرش دستباف می‌تواند به عنوان نماد صلح و توسعه بازار به سراسر جهان عرضه شود و به ویژه رنگبندی و هویت کویری نمایان در طراحی و نقش و نگار فرش دستباف یزد می‌تواند به شکلی ویژه ارتباط و رابطه مثبت و سازنده را به وجود بیاورد.

صادقیان در این بازدید با تاکید بر لزوم استفاده از توان تبليغات و فرهنگ سازي در حوزه فرش دستباف، اطلاع رساني درباره توانمندي هاي فرش استان و فضای رشد و پیشرفت آن اظهار داشت: فرش دستباف یزد پویاست و نسبت به خلاقیت و تنوعی که دارد می تواند جایگاه بالاتری در کشور داشته باشد به عنوان مثال در طراحی های فرش دستباف یزد هیچگونه کپی برداری انجام نمی‌شود و به صورت خلاقانه و تلفیقی بافته می‌شود.

وی ضمن ابراز امیدواری از برطرف شدن مشکلات بازار صادراتی فرش دستباف افزود: برخی از نهادهاي استاني و محلي در جهت همکاری و کاهش مشکلات حوزه فرش دستباف اعلام آمادگی کرده اند تا با برنامه ریزی مناسب و هدفمند بتوانیم شرایط این بخش را بهبود بخشیم.