مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : کشاورزان منداب را با هدف تامین کود سبز ، تغذیه ی اراضی کشاورزی در مزارع و باغات خود کشت می کنند. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ یدالله جواد پور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد : کشاورزان منداب را با هدف تامین کود […]

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : کشاورزان منداب را با هدف تامین کود سبز ، تغذیه ی اراضی کشاورزی در مزارع و باغات خود کشت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ یدالله جواد پور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد : کشاورزان منداب را با هدف تامین کود سبز ،تغذیه ی اراضی کشاورزی در مزارع و باغات خود کشت می کنند.

وی افزود : کاشت گیاه منداب جایگزین خوبی برای کود های شیمیایی است و در تولید محصول سالم و در افزایش محصولات نقش موثری دارد .

به گفته جواد پور حاصل خیزی خاک ، جبران فقر عناصر غذایی در خاک و نگهداری اب از جمله فواید این کشت در کشاورزی است.

وی عنوان کرد : منداب در تولید ازت خاک و اصلاح و غنی سازی خاک و کاهش شوری زمین تاثیر به سزایی دارد ، معمولا گیاهانی که بعد از کشت منداب در این زمین ها کاشته می شوند تحمل شوری بالاتری دارند .

این مسئول اظهار کرد : در سال زراعی جاری مقدار ۲ تن منداب یارانه دار بین کشاورزان استان توزیع گردید و معادل ۱۳۲۵ هکتار از اراضی استان زیر پوشش این گیاه مفید قرار گرفت.

وی در این راستا اضافه کرد : پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۵۰ هزار تن علوفه از این مزارع برداشت شود .

این مسئول گفت : منداب علاوه بر زمین های زراعی در فاصله ردیف های کشت باغات انار، پسته ، انگور و دیگر محصولات باغی نیز کشت می شود.

جواد پور در پایان خاطر نشان کرد: شهریور و مهر ماه زمان کشت منداب در استان یزد است بنابراین چون در فصل پاییز کشت می شود می توان از اب باران نیز برای ابیاری ان استفاده کرد.