رئيس پليس فتا استان يزد از شناسايي و دستگيري عامل کلاهبرداري از شهروندان در قالب اد کن پول بگير خبر داد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ سرهنگ مرتضي ابوطالبي اظهار کرد: در پى رصد و پايش فضاي مجازي مشخص شد شخصي با راه اندازي گروه تلگرامي با سوء استفاده از نام مقامات رسمي کشور تحت […]

رئيس پليس فتا استان يزد از شناسايي و دستگيري عامل کلاهبرداري از شهروندان در قالب اد کن پول بگير خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ سرهنگ مرتضي ابوطالبي اظهار کرد: در پى رصد و پايش فضاي مجازي مشخص شد شخصي با راه اندازي گروه تلگرامي با سوء استفاده از نام مقامات رسمي کشور تحت عنوان کمک به هموطنان با شگرد “اد کن پول بگير” و ارائه مجوزهاي جعلي به مخاطبان براي جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي نمود که بلافاصله موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام انتظامي ادامه داد: با بررسي ها و تلاش کارشناسان پليس فتا هويت متهم مشخص شد و با اقدامات صورت گرفته محل اختفاي آن در يکي از استان‌هاي جنوب کشور مورد شناسايي قرار گرفت که در يک عمليات غافلگيرانه مجرم سايبري دستگير و جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي گرديد.

اين مقام مسئول بيان داشت: کاربران از عضويت در گروه هاي ناشناس و همچنين بازکردن لينک‌هاي ناشناس يا حتي نصب نرم افزار از منابع غيرمعتبر خودداري کنند چرا که يکي از شگردهاي کلاهبرداران سايبري، راه‌اندازي گروه‌هايي در شبکه‌هاي اجتماعي و دعوت از کاربران براي افزودن مخاطب و جذب فالور است، اين گروه‌ها که با عنوان «اد بزن، پول بگير» نيز شناخته مي‌شوند اين طور به کاربران القاء مي‌شود که در ازاي دعوت تعداد مشخصي کاربر به گروه، مبالغي به حساب آنان واريز مي‌شود.

سرهنگ ابوطالبي افزود : در نهايت فرد کلاهبردار وقتي تعداد اعضاء گروه به حد قابل توجهي برسد کل اين پکيج را به عنوان يک کانال با تعداد عضو بالا به عنوان يک برند به فروش مي رساند، لذا شهروندان بايد دانش فني خود را بالا ببرند.

رئيس پليس فتا استان يزد از شهروندان خواست: هشدار‌هاي پليس فتا را جدي گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام رسان‌هاي موبايلي مراتب را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي گزارش نمايند.