فیلم مستند «هزار و یک شب بلدیه» به کارگردانی احمد صراف و تهیه کنندگی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد اکران می‌شود. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ حامد سلطانی با اشاره به تاریخ تاسیس شهرداری یزد در سال ۱۳۱۰ و اقداماتی که از ابتدا تاکنون توسط این نهاد در شهر تاریخی یزد انجام […]

فیلم مستند «هزار و یک شب بلدیه» به کارگردانی احمد صراف و تهیه کنندگی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد اکران می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ حامد سلطانی با اشاره به تاریخ تاسیس شهرداری یزد در سال ۱۳۱۰ و اقداماتی که از ابتدا تاکنون توسط این نهاد در شهر تاریخی یزد انجام شده، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ارتباط با هر مجموعه، فرهنگ و یا تاریخی باید به آن توجه داشت، لزوم مستندسازی رخدادهای مربوط به آن است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از یکصد سال از تاسیس شهرداری ها در کشور و نزدیک به یکصد سال از تاسیس این نهاد در شهر یزد می گذرد، لازم بود که تاریخ مربوط به شهرداری مستندسازی شود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد خاطرنشان کرد: از این رو هماهنگی های لازم جهت تولید مستند نیمه بلندی به سفارش شهرداری و تهیه کنندگی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد انجام شد و تولید این مستند از فروردین ۱۴۰۱ سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این فیلم به ۵ زبان انگلیسی، فرانسوی، عربی، اسپانیایی و چینی ترجمه و زیرنویس می‌شود عنوان کرد: مستند نیمه بلند هزار و یک شب بلدیه پس از حضور در جشنواره‌ها برای اکران به شهرهای خواهر خوانده ارسال می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه این مستند با نام «هزار و یک شب بلدیه» و به کارگردانی «احمد صراف یزد» تولید شده، عنوان کرد: این اثر در ابتدا به سرگذشت شهرداری ها در کشور و پس از آن بررسی شهرداری یزد و توسعه ی شهر میراث جهانی یزد از زمان تاسیس تاکنون پرداخته است.

وی زمان اکران مستند «هزار و یک شب بلدیه» را پنجم اردیبهشت دانست و عنوان کرد: مدت این مستند نیمه بلند ۵۰ دقیقه است و در مراسمی با حضور مسئولان استانی اکران آن انجام می‌شود.