ررئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون گفت: موزه زنده اولین بار در نوروز ۱۴۰۲ در شهر یزد برگزار شد این موزه ۴ قالب اصلی از جمله مشاغل و صنایع دستی، مفاخر و بزرگان، روایت ها و تاریخ یزد و بحث آداب و رسوم یزد را در برداشت. به گزارش پایگاه […]

ررئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون گفت: موزه زنده اولین بار در نوروز ۱۴۰۲ در شهر یزد برگزار شد این موزه ۴ قالب اصلی از جمله مشاغل و صنایع دستی، مفاخر و بزرگان، روایت ها و تاریخ یزد و بحث آداب و رسوم یزد را در برداشت.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛  حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: در موزه زنده به صورت زنده هر ۴ قالب اجرا و به نمایش گذاشته شد. در خصوص صنایع دستی، مسافران نوروزی و شهروندان یزدی، نحوه تولید و ساخت صنایع دستی یزد را از نزدیک مشاهده می کردند.

به گفته وی: در بحث مفاخر و بزرگان نیز زندگی بزرگان یزدی اجرا گذاشته شد، روایت ها و تاریخ نیز ، در رویداد های تاریخی یزد به نمایش گذاشته شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد افزود: زندگی روزانه مردم قدیم یزد نیز در مقابل زندان اسکندر با اجرا های مختلف مردم با آن آشنا شدند‌. خوراک مردم یزد نیز مانند قهوه امام حسینی و سوروک پخت و اجرا شد.

حجت‌الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: موزه زنده که توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اجرا شد با استقبال بی نظیری از سوی مردم یزد و مسافران نوروزی به همراه داشت.

وی در پایان گفت: موزه زنده از ۲۷ اسفند آغاز تا ۱۲ فروردین ادامه داشت و در مکان های مختلف بافت تاریخی اجرا شد.