استاندار یزد گفت: بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با مسائل حقوقی، در زندان به سر می‌برند و این امر مؤید ضرورت افزایش سواد حقوقی جامعه است. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ جشن گلریزان استان یزد ویژه زندانیان جرائم غیر عمد، با حضور خانواده معظم شهید امیرحسین قربانی؛ شهید سانحه هواپیمای اوکراینی، جمعی از […]

استاندار یزد گفت: بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با مسائل حقوقی، در زندان به سر می‌برند و این امر مؤید ضرورت افزایش سواد حقوقی جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ جشن گلریزان استان یزد ویژه زندانیان جرائم غیر عمد، با حضور خانواده معظم شهید امیرحسین قربانی؛ شهید سانحه هواپیمای اوکراینی، جمعی از نیک‌اندیشان و خیرین استان یزد و استاندار برگزار شد.

مهران فاطمی استاندار یزد در این مراسم به اهمیت گشایش در کار مردم از منظر قرآن کریم و ائمه اطهار (ع) اشاره کرد و گفت: نقش بستن لبخند بر لبان فرزندان و خانواده زندانیان جرائم غیر عمد به واسطه آزادی فرد زندانی، قابل قیمت گذاری نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه علل ارتکاب جرم باید ریشه‌یابی و برای کاهش حداکثری آن برنامه‌ریزی شود، اظهارداشت: بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با مسائل حقوقی، در زندان به سر می‌برند و این امر مؤید ضرورت افزایش سواد حقوقی جامعه است.

فاطمی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های مهم مورد پیگیری در استان، در کنار برگزاری جشن‌های گلریزان، باید «افزایش سواد حقوقی و اقتصادی مردم» باشد تا شاهد کاهش آمار زندانیان جرائم غیر عمد باشیم.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه همه‌ی ما به نوعی زندانی جرائم غیر عمد و در بندِ نفس خود هستیم، خاطرنشان کرد: امید است با انجام کارهای خیر، از بند سیم خاردار نفس نجات یافته و عاقبت بخیر شویم.