استاندار یزد، کمبود زیرساخت ها را یکی از دغدغه های مهم اهالی فرهنگ و هنر استان دانست و گفت: «تکمیل زیرساخت های فرهنگ و هنر» و «توجه و حمایت از بخش نرم افزاری این حوزه» به صورت توأمان دنبال خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از هنرمندان استان […]

استاندار یزد، کمبود زیرساخت ها را یکی از دغدغه های مهم اهالی فرهنگ و هنر استان دانست و گفت: «تکمیل زیرساخت های فرهنگ و هنر» و «توجه و حمایت از بخش نرم افزاری این حوزه» به صورت توأمان دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از هنرمندان استان برگزار و مسائل و دغدغه های این قشر مورد بررسی قرار گرفت.

مهران فاطمی در این نشست با اشاره به نگاه ویژه استان به حوزه فرهنگ، ادب و هنر گفت: حل مسائل و دغدغه های این قشر نیازمند برگزاری نشست های تخصصی هر حوزه، اولویت بندی مسائل و اخذ تصمیمات لازم است.

استاندار یزد، کمبود زیرساخت ها را یکی از دغدغه های مهم اهالی فرهنگ و هنر استان دانست و اظهار داشت: با وجود چالش های کشور در حوزه اعتباراتی و بودجه ای، ۵۶ میلیارد تومان به تکمیل زیرساخت های این حوزه در استان اختصاص یافته است.

وی همچنین با اشاره به موضوعات مطرح شده مبنی بر لزوم توجه به بخش نرم افزاری این حوزه، خاطرنشان کرد: «تکمیل زیرساخت های فرهنگ و هنر» و «توجه و حمایت از بخش نرم افزاری» به صورت توأمان دنبال خواهد شد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به ابهامات موجود در خصوص «منابع حاصل از یک درصد فروش معادن» اشاره و تصریح کرد: این منابع هر ساله وصول و پس از واریز به خزانه دولت، به استان باز نمی گشت و استان از آن منتفع نمی شد.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: در پرتو پیگیری های استان در سال گذشته، برای نخستین بار در دو ماهه پایان سال قریب به ۳۵۰ میلیارد تومان منابع تحت عنوان یک درصد فروش معادن به استان بازگشت.

فاطمی در ادامه از دستور ویژه خود برای تخصیص ۲۰ درصد از منابع حاصل یک درصد فروش معادن، به حوزه فرهنگ و هنر و تعلیم و تربیت خبرداد.

استاندار یزد اضافه کرد: به منظور شکل گیری و توسعه زیست بوم کارآفرینی در حوزه فرهنگ و هنر، ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ تخصیص یافت.

فاطمی افزود: براساس گزارش ارائه شده، ۲۶۰ نفر برای دریافت تسهیلات مذکور معرفی شده اند که فرآیند مربوط به آن را تسریع خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۰۰ فقره وام ۵۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار خواهد گرفت، گفت: این وام ها در طول سال جاری، به فراخور و با شرایط مد نظر این مجموعه، به انجمن ها و هنرمندان ارائه شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن، اظهارداشت: صنایع و معادن ملزم به ایفای مسئولیت های فرهنگی و اجتماعی و تصمیم گیری هم راستا با سیاست ها و ملاحظات این بخش ها هستند.

فاطمی در پایان نسبت به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت هفتگی اعلام آمادگی کرد و افزود: در جریان این جلسات می توان مسائل، مطالبات و پیشنهادات فعالین هر بخش را بررسی و اقدامات لازم را سامان داد.