۸ رشته قنات دهستان زردین از محل اعتبارات خسارت سیل و کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات سفر ریاست جمهوری احیا و مرمت گردید. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ عباس مزرعه ملائی رئیس اداره آب و خاک شهرستان تفت ضمن تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری قنوات به عنوان یک منبع باارزش […]

۸ رشته قنات دهستان زردین از محل اعتبارات خسارت سیل و کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات سفر ریاست جمهوری احیا و مرمت گردید.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ عباس مزرعه ملائی رئیس اداره آب و خاک شهرستان تفت ضمن تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری قنوات به عنوان یک منبع باارزش آب افزود:هزینه عملیات زیربنایی ، احیا ومرمت این قنوات از محل اعتبارات سیل و همچنین کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی قنوات سفر ریاست جمهوری به استان یزد بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مجموع طول این قنوات حدود ۱کیلومتر می باشد بیان کرد: عملیات کول گذاری ، بغل بر و مرمت باعث افزایش دبی این قنوات از ۲۰ لیتر بر ثانیه به ۳۰لیتر بر ثانیه گردیده و بالغ بر۲۰۰هکتاررازراراضی باغی و زراعی این دهستان با آب آنها آبیاری می گردد.

رئیس اداره آب وخاک شهرستان تفت گفت:۱۶۶۴رشته قنات در شهرستان تفت واقع گردیده که عمده این قنوات در مناطق کوهستانی و کوه پایه ای واقع شده و متاثر از میزان بارندگی در طول سال زراعی می باشد.

وی درپایان بیان کرد:باتوجه به اینکه استان یزد در منطقه ای گرم و خشک واقع گردیده، قنات از دیرباز یکی از اصلی ترین منابع تامین کننده آب در استان به شمارمی آید، که براساس نیاز مردم جهت تامین آب و ادامه حیات در سطح شهرستان قنوات زیادی مورد بهره برداری می باشد ، لذا با توجه به اهمیت قنوات که نتیجه یک عمرتلاش و سرمایه گذاری گذشتگان ماجهت تامین آب مورد نیاز است،حفظ و نگهداری آنها از ضروریات محسوب می گردد.