نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن بیان این که تداوم اتحاد جهان اسلام موجب عقب‌رفت رژیم غاصب صهیونیستی تا سقوط نهایی آن خواهد شد، مسئولان را به ترویج فرهنگ انصاف و سود کمتر در جهت مهار تورم توصیه کرد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ آیت الله محمدرضا ناصری» امروز جمعه ۲۵ […]

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ضمن بیان این که تداوم اتحاد جهان اسلام موجب عقب‌رفت رژیم غاصب صهیونیستی تا سقوط نهایی آن خواهد شد، مسئولان را به ترویج فرهنگ انصاف و سود کمتر در جهت مهار تورم توصیه کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ آیت الله محمدرضا ناصری» امروز جمعه ۲۵ فروردین ماه در خطبه های نماز جمعه شهر یزد و در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در یزد که در محل مسجد ملااسماعیل حضور یافتند، با اشاره به نامگذاری روز جهانی قدس در جمعه‌های آخر پایان ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب، گفت: از زمان نامگذاری این روز و حضور مردم مسلمان در خیابانها و حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جوانان و مردم این سرزمین قوت گرفته و در برابر اسرائیلی‌ها می‌ایستند و مبارزه می کنند.

وی تداوم این وحدت و حمایت را موجب یک گام به عقب رفتن رژیم غاصب صهیونیستی خواند و گفت: ادامه این راه با اتحاد جهان اسلام این رژیم کودک کش و جنایت کار را ساقط خواهد کرد.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرصتهایی که خداوند برای بندگان خود جهت قرب بیشتر آنان فراهم کرده است، گفت: ماه مبارک رمضان و شبهای قدر نیز از همین فرصتهاست و هنر ماست که از این فرصتها بهره گیریم.

وی اعمال انسانها را راهگشای آنان در دنیا و آخرت خواند و گفت: دنیا و جهنم و بهشت از هم جدا نیستند بلکه همه به هم مربوط می‌شوند.

آیت الله ناصری شرکت در نماز جمعه به عنوان پایگاه بزرگ اسلام که چشم دشمنان به ان دوخته شده است را سفارش کرد و گفت: ۳۵ نماز واجب داریم که برپایی جماعت تنها در مورد نماز جمعه واجب شده است.

وی به فواید نماز جمعه به لحاظ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اشاره و بیان کرد: شرکت کنندگان در نماز جمعه در صورت اخلاص در عمل، پاک و منزه و عاری از گناهان بازمی‌گردند.

نماینده ولی فقیه در استان یکی از علل بروز تورم را زیاده خواهی برخی از افراد خواند و گفت: تولیدکنندگان و عرضه کنندگان باید نسبت به مردم و سود خود انصاف را رعایت کنند و مسئولان باید ضمن ترویج این فرهنگ بر بازار کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت خودکفایی، یکی از موضوعات مهم در این زمینه را خودکفایی در تامین نهاده های دامی و کشاورزی ذکر کرد و خواستار توجه مسئولان در این زمینه شد.

امام جمعه یزد در پایان نیز با تاکید بر پرهیز از اسراف و تجمل گرایی، اظهار کرد: باید به جوانان ساده زیستی را آموزش داد و به جای پرداختن به تشریفات های بی‌ربط در جهت اقدامات خیری در جامعه تلاش کنیم.