رییس اداره دامپزشکی شهرستان اردکان از طرح تشدید نظارت بهداشتی بمناسبت ایام نوروز و ماه رمضان در شهرستان اردکان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ دکتر عظیم پور اظهار داشت: امسال هم مطابق سنوات گذشته, در ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بهداشتی با هدف اطمینان از سلامت فراورده های […]

رییس اداره دامپزشکی شهرستان اردکان از طرح تشدید نظارت بهداشتی بمناسبت ایام نوروز و ماه رمضان در شهرستان اردکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ دکتر عظیم پور اظهار داشت: امسال هم مطابق سنوات گذشته, در ایام نوروز و همچنین ماه مبارک رمضان طرح تشدید نظارت بهداشتی با هدف اطمینان از سلامت فراورده های خام دامی مصرفی همشهریان توسط کارشناسان دامپزشکی در سراسر شهرستان اردکان به اجرا درآمده تا سلامت مصرف کنندگان انواع فراورده های خام دامی، تضمین و از شیوع بیماری های دامی و مشترک در جامعه پیشگیری شود.

وی با بیان این موضوع که دامپزشکی از جمله ارگان های نظارتی بهداشتی می باشد که در ایام تعطیل سال نه تنها فعالیت آن متوقف نمی شود بلکه در بسیاری از زمینه ها تشدید می گیرد گفت: نظارت‌های بهداشتی صورت گرفته در تعطیلات نوروزی از سوی بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان در قالب ۲ اکیپ ثابت و سیار بازرسی در سطح شهرستان اردکان اجرا شده که تا کنون از ۲۵۰ بازرسی صورت گرفته حدود ۱۸۰ کیلوگرم فراورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی را جمع آوری و از چرخه مصرف خارج نموده اند. علاوه بر آن با ۸ مورد خودروی غیر مجاز عرضه کننده فراورده های خام دامی نیز برخورد شده است.

وی در پایان افزود: همشهریان می توانند جهت تهیه فرآورده های خام دامی، از فروشگاه های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی اقدام نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف جهت پیگیری موضوع با سامانه ۱۵۱۲ تماس بگیرند.