مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به بررسی های لازم در مناطق و با کمک ایستگاه های پیش آگاهی نتایجی که از پایش و رصد شرایط اقلیمی به دست امده نشان می دهد که در حال حاضر بهترین زمان مبارزه با افات است . به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مرتضی […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به بررسی های لازم در مناطق و با کمک ایستگاه های پیش آگاهی نتایجی که از پایش و رصد شرایط اقلیمی به دست امده نشان می دهد که در حال حاضر بهترین زمان مبارزه با افات است .

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مرتضی فتاحی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در رابطه با کنترل افات پسته تصریح کرد : در حال حاضر که درختان در مرحله گل دهی هستند و گیاه پسته به شکل ارزن است مهمترین زمان برای مبارزه با افات پروانه چوبخوار ، کرم میوه خوار ، کرم کراش(پوست خوار پسته) است.

این مسئول متذکر شد : با توجه به بررسی های لازم در مناطق و با کمک ایستگاه های پیش آگاهی نتایجی که از پایش و رصد شرایط اقلیمی به دست امده نشان میدهد که در حال حاضر بهترین زمان مبارزه با افات است .

وی با اشاره به این موضوع که فرصت طلایی برای مبارزه با افت فروردین ماه است و اگر از دست بدهیم مبارزه های شیمیایی بعدی انچنان کارایی لازم را نخواهد داشت اعلام کرد: سموم در مناطق موجود است و باغدار های عزیز میتوانند با مراجعه به داروخانه های گیاه پزشکی در مناطق اقدام به خرید کنند .

به گفته فتاحی، اگر جمعیت آفات باغی در حالت طغیانی باشد حدود ۵۰ درصد از محصولات خسارت میبیند و با کنترل این عوامل ما می توانیم افزایش عملکرد قابل توجهی در واحد سطح داشته باشیم.

وی افزود : باغداران عزیز باید توصیه های شبکه مراقبت پیش آگاهی باغات پسته در سراسر استان را جدی بگیرند و با استفاده از سمومی که بر اساس دستورالعمل های فنی سازمان حفظ نباتات است اقدام به مبارزه با این افات کنند .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد : ملاک برنامه های تولیدی باید در راستای افزایش عملکرد در واحد سطح و افزایش بهره وری از نهادهای تولید ، مثل اب و خاک باشد و کنترل به موقع عوامل خسارت زا می تواند مارا به این هدف برساند و در نهایت شاهد باغات اقتصادی باشیم.