رییس پلیس راه یزد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱) تاکنون با ۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۴۱۷ هزار تردد خودرو در جاده‌های استان به ثبت رسیده است. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ سرهنگ رحیم حاجی ده‌آبادی افزود: در این مدت به علت حوادثی رانندگی واژگونی، […]

رییس پلیس راه یزد گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱) تاکنون با ۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، یک میلیون و ۴۱۷ هزار تردد خودرو در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ سرهنگ رحیم حاجی ده‌آبادی افزود: در این مدت به علت حوادثی رانندگی واژگونی، سرعت و سبقت بی جا و خواب آلودگی رانندگان، پنج نفر جان خود را از دست دادند و ۱۳۰ نفر نیز زخمی شدند.

وی با بیان اینکه همکاری مردم و رانندگان با ماموران پلیس راه و احترام به مقررات به خصوص در روز ۱۳ نوروز نقش مهمی در کاهش حوادث و خسارات جانی و مالی دارد و اظهار داشت: تا پایان روز ۱۳ نوروز تردد کامیون و اتوبوس و همچنین موتورسیکلت در جاده‌های منتهی به مناطق روستایی و ییلاقات استان ممنوع و متخلفان اعمال قانون می‌شوند.

حاجی ده آبادی ادامه داد: در جاده‌های اصلی کشور و به تبع آن در استان یزد تردد تمامی ناوگان سنگین به جزء وسایل حامل مواد سوختی، بهداشتی و فاسد شدنی ممنوع است و از آنها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایان روز ۱۲ و در روز ۱۳ فروردین، تردد وسایل نقلیه در سطح جاده‌های استان افزایش پیدا می‌کند از مسافران و رانندگان خواست با حوصله و سرعت مطمئن حرکت کنند.

طبق آمارهای ارائه شده روزانه ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در جاده‌های برون شهری استان یزد تردد می کنند.