معاون سياسي، امنيتي اجتماعي استانداري يزد گفت: در نوروز امسال در  بافت تاریخی و مراکز گردشگری یزد برنامه های خوبی اجرا شده که معرف اصالت، هویت و فرهنگ اصیل یزدی است. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مهندس علی اکبر عزیزی  در بازدید از بافت تاریخی شهرجهاني یزد با بیان اینکه عید امسال برنامه های بسیار […]

معاون سياسي، امنيتي اجتماعي استانداري يزد گفت: در نوروز امسال در  بافت تاریخی و مراکز گردشگری یزد برنامه های خوبی اجرا شده که معرف اصالت، هویت و فرهنگ اصیل یزدی است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مهندس علی اکبر عزیزی  در بازدید از بافت تاریخی شهرجهاني یزد با بیان اینکه عید امسال برنامه های بسیار خوبی برای گردشگران نوروزی در یزد و شهرستانهای استان  تدارک دیده شده گفت: خوشبختانه در نوروز امسال در   برنامه های خوبی در بافت تاریخی و مراکز گردشگری یزد، طراحی و درحال برگزاري است که  تکیه بر اصالت، هویت و فرهنگ اصیل یزدی دارد و توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و سایر مجموعه های فرهنگی استان و شهرستان یزد تدارک دیده شده است.

معاون سياسي، امنيتي اجتماعي استانداري يزد با اشاره به استقبال خوب مهمانان و مسافران نوروزی از این برنامه ها ابراز داشت: بازسازی رسم و رسومات عروسی های قدیم یزد، پخت غذاهای سنتی به ویژه شولی یزدی، بزرگداشت مفاخر استان ، برپایی كافه شهداء، اجرای سرود هاي نوروزي  به صورت زنده با هنرنمایی هنرمندان یزدی بخشی از برنامه هایی است که مورد استقبال مردم و مسافران نوروزی بوده و روایتی از فرهنگ و سنت های حسنه این دیار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به کاهش ۸۰ درصدی تصادفات رانندگی استان یزد در نوروز امسال و کاهش آمار فوتی ها اشاره کرد و ابراز داشت: مسافرین عزیز در باب مسائل ترافیکی و رانندگی در جاده، ایمنی، دقت و سرعت مطمئنه را مد نظر داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار در نوروز امسال نباشیم.

معاون استاندار يزد همچنین با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: مردم یزد مردمی متدین و مذهبي هستند و لذا ضمن خیر مقدم به مسافران عزیز ، از آنها تقاضا داریم حرمت ماه مبارک رمضان و روزه داری مردم دارالعباده یزد را داشته باشند.

وی همچنین خواستار رعایت حجاب و عفاف توسط مهمانان نوروزی شد و گفت: قدردان میهمانان عزیزی که به فرهنگ مردم دیار دارالعباده احترام می گذراند، هستیم.