مدیر کل انتقال خون یزد ضمن اعلام برنامه پایگاه‌های انتقال خون در روزهای پیشرو، بر ضرورت فراموش نشدن اهدای خون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ «محمدرضا آقایی» اظهار کرد: با توجه به امکان افزایش تصادفات جاده‌ای و وقوع حوادث در ایام تعطیلات نوروزی، دغدغه نیاز به […]

مدیر کل انتقال خون یزد ضمن اعلام برنامه پایگاه‌های انتقال خون در روزهای پیشرو، بر ضرورت فراموش نشدن اهدای خون در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ «محمدرضا آقایی» اظهار کرد: با توجه به امکان افزایش تصادفات جاده‌ای و وقوع حوادث در ایام تعطیلات نوروزی، دغدغه نیاز به خون بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

وی با اشاره به همزمان شدن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز، از اجرای طرح «نذر خون» با شعار «قطره‌ای از حون شما، زیباترین عیدی به بیماران» در پایگاه‌های انتقال خون استان خبر داد و از شهروندان نوع دوست یزدی خواست تا در این اقدام نیک که می‎تواند با یک مرتبه اهدای خون و استفاده از فرآورده های خونی جان چندین نفر را نجات داد، مشارکت کنند.

وی همچنین تاکید کرد: اهدای خون در ماه مبارک رمضان هم هیچ خطر و ضرری برای روزه دار ایجاد نمی کند مگر اینکه بیماری خاص داشته باشد.

آقایی با بیان این که بهترین زمان برای اهدای خون روزه داران چند ساعت بعد از وعده سحری یا پس از افطار است تا فرد دچار ضعف و بی حالی نشود، گفت: اداره کل انتقال استان واقع در میدان ابوذر شهر یزد و نیز پایگاه های انتقال خون شهرهای اردکان و میبد طی امروز چهارم و دوازدهم فرودین ماه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در انتظار روزه‌دارانی است که به ضرورت اهدای خون برای نجات جان بیماران در همه روزهای سال آگاهی کامل دارند.