همزمان با میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج)، جشن تکلیف پنج هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان یزد برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ در این آیین‌های معنوی که جمعی از والدین و فرهنگیان حضور داشتند دانش‌آموزان پسر دور اول متوسطه و همچنین دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی ورود به سن تکلیف خود […]

همزمان با میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج)، جشن تکلیف پنج هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ در این آیین‌های معنوی که جمعی از والدین و فرهنگیان حضور داشتند دانش‌آموزان پسر دور اول متوسطه و همچنین دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی ورود به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، برگزاری مسابقات، قرائت پیمان‌نامه و آشنایی دانش‌آموزان مکلف با احکام و دستورات دینی و برپایی نماز جماعت و نماز شکر اهم برنامه‌های مکلف شدن آنها بود که صورت گرفت.

همچنین در حاشیه این آیین‌های معنوی و خاطره انگیز، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوعات مختلف فرهنگی، دینی، احکام، داستان و علمی و نمایشگاه عکس با موضوع انتظار برپا شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مراسم‌های جشن تکلیف دانش‌آموزان دختر و پسر همه ساله به تفکیک در یزد و ۱۰ شهرستان دیگر با همکاری مدارس به خصوص مربیان و معاونان پرورشی و تربیتی همراه با برنامه‌های شاد و معنوی باشکوه برگزار می‌شود.

برخی اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی در اکثر جشن‌های تکلیف در این آیین‌های معنوی در باب اهمیت مکلف شدن و وظایف یک فرد تکلیف رسیده در خصوص مسایل شرعی و اخلاقی مطالبی ارائه می‌کنند.

تا پایان سال‌جاری همچنان شاهد برگزاری جشن‌های مختلف تکلیف دانش‌آموزان در مکان‌های مختلف به خصوص در فضای مدارس، حسینیه‌ها، امامزادگان و مساجد هر شهر و منطقه در استان یزد خواهیم بود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۲۸۰ هزار دانش‌آموز دارد .