رئیس کمیسیون حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری گفت: شهرداری یزد در حال پیاده‌سازی و راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند حمل‌ونقل (موسوم به ITS) هست که دارای زیرسامانه‌های متعددی است و یکی از موارد آن «سامانه اطلاع‌رسانی به مسافرین» یا PIS است. […]

رئیس کمیسیون حمل و نقل و آمد و شد شورای اسلامی شهر یزد در جلسه با مدیران حوزه حمل و نقل شهرداری گفت: شهرداری یزد در حال پیاده‌سازی و راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند حمل‌ونقل (موسوم به ITS) هست که دارای زیرسامانه‌های متعددی است و یکی از موارد آن «سامانه اطلاع‌رسانی به مسافرین» یا PIS است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مجید تجملیان افزود: این سامانه به تازگی و به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده و در حال طی کردن مراحل آزمون‌های عملیاتی است تا ایرادهای آن برطرف شده و آماده خدمت رسانی به مردم شود. شهروندان می‌توانند بر روی موبایل خود در هر مسیری مشاهده کنند که اتوبوس‌ها در کجای مسیر هستند و به طور تقریبی چه زمانی به ایستگاه مورد نظر آنها می‌رسند.

وی می گوید: امید است با برنامه ریزی صحیح در گام‌های بعدی امکان برنامه‌ریزی سفر شهری با استفاده از اتوبوس، ون و تاکسی خطی به این سامانه اضافه شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و آمد و شد ادامه داد: همچنین ان‌شاءالله با اضافه شدن تعدادی اتوبوس و ون جدید به ناوگان، از سال ۱۴۰۲ شاهد گسترش خطوط حمل‌ونقل همگانی خواهیم بود.

به گفته تجملیان، یکی از نقطه ضعف‌های حمل‌ونقل همگانی شهر یزد فقدان تاکسی‌های خطی در سطح شهر بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ان‌شاءالله از اوایل سال ۱۴۰۲ به تدریج چند مسیر تاکسی خطی توسط سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: با وجود اینکه بسیاری احداث هرچه سریعتر خطوط BRT در یزد را زمینه‌ساز استفاده بیشتر مردم از ناوگان اتوبوس شهری می‌دانند این عضو شورای یزد نظر دیگری دارد.

تجملیان در این خصوص گفت: راه‌اندازی خطوط پرسرعت اتوبوس شهری یا BRT جزو فعالیت‌های مفیدی است که البته هنوز زمان اجرای آن در یزد فرا نرسیده است. این کار پیش‌نیازهای متعددی دارد که در صورت به نتیجه نرسیدن آنها، ایجاد خطوط BRT فقط منجر به هدررفت هزینه هنگفت و بهره‌وری اندک سامانه خواهد شد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همیاری مسئولین و همکاری مردم عزیز یزد بتوانیم با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های متعدد ایجابی و سلبی، شرایط را در یکی دو سال دیگر برای ایجاد خطوط BRT نیز فراهم کنیم.