مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به پیش بینی خدمات دهی به ۱۰۰ هزار راس دام در رزمایش جهادی این نهاد گفت: این خدمات شامل واکسیناسیون رایگان تب برفکی و نیوکاسل، سم پاشی بدن دام‌ها و ارائه آموزشهای لازم به جامعه هدف است. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، علی فاتحی‌نیا، امروز، دوم اسفندماه در مراسم […]

مدیرکل دامپزشکی استان یزد با اشاره به پیش بینی خدمات دهی به ۱۰۰ هزار راس دام در رزمایش جهادی این نهاد گفت: این خدمات شامل واکسیناسیون رایگان تب برفکی و نیوکاسل، سم پاشی بدن دام‌ها و ارائه آموزشهای لازم به جامعه هدف است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، علی فاتحی‌نیا، امروز، دوم اسفندماه در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادی دامپزشکی استان یزد که به مدت سه روز در شهرستان های عشایرخیز ابرکوه، خاتم و مروست برگزار خواهد شد، ضمن خیرمقدم به مدیران و جهادگرانی که از راه دور و نزدیک برای حضور در این رزمایش حضور یافته‌اند، اظهار کرد: این رزمایش در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری و همگانی ساختن شعار خدمت رسانی برگزار می‌شود و خوشبختانه طی سالهای اخیر شاهد رشد و بالندگی گروه‌های جهادی و تبدیل مفهوم حرکت جهادی به گفتمان رایج در عرصه مدیریت کشور هستیم.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز قرارگاه محرومیت زدایی سازمان دامپزشکی کشور در راستای ساماندهی گروه های جهادی تخصصی این حوزه، اقدام به برگزاری رزمایشهای جهادی دامپزشکی کرد و یزد مقصد بیست و چهارمین رزمایش در کشور است.

فاتحی نیا خاطرنشان کرد: این رزمایش با مشارکت سپاه الغدیر استان یزد و گروه‌های بسیجی و نیز مجموعه جهادکشاورزی و امور عشایر استان با حضور ۴۰ اکیپ عملیاتی مشتمل بر ۱۲۰ نیروی متخصص در شهرستانهای خاتم، مروست و ابرکوه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: پیش بینی خدمات دهی به ۱۰۰ هزار راس دام در این رزمایش را داریم که شامل واکسیناسیون رایگان تب برفکی و نیوکاسل، سم پاشی بدن دام‌ها و ارائه آموزشهای لازم به جامعه هدف است.

این مسئول مهمترین اهداف این رزمایش را بسیج کردن گروه های تخصصی دامپزشکی برای خدمات رسانی به جامعه هدف، پایداری و توسعه دام و تامین امنیت غذایی ذکر کرد.

امنیت غذایی خط قرمز نظام است

سرهنگ علی نوری زاده، معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: جنگ امروز اقتصادی که امروز دشمن بر ما تحمیل کرده، تمام حوزه‌های امنیتی و قدرت نظام را هدف گرفته است. دشمنان دین و نظام اسلامی ایران در عصر حاضر تمام معیشت و سلامت غذایی مردم را به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی امنیت هدف گرفته و سعی دارد این مهم را متزلزل کند.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد فرآیند و بروکراسی اداری را یکی از دغدغه‌های جدی دامداران برای تأمین سلامت دام دانست و گفت: این رزمایش جهادی دامپزشکی نقش مهمی در کوتاه کردن فرآیند بروکراسی اداری ارائه خدمات به دام های استان و تقویت امید بین عشایر ایفا می‌کند.

نوری زاده راه‌اندازی سامانه درخواست خدمات ویژه عشایر را از جمله الزامات اجرایی برای تسهیل کردن فرآیند خدمات دهی به دامداران عنوان کرد.