امام جمعه مهریز گفت: یکی از راههای در امان ماندن از فتنه ها، تقوای الهی و عمل بر اساس آن می باشد. تقوا، حصار و قلعه ای محکم و استوار است برای کسی که به پناه ببرد. تقوا عاملی است که انسان را از افتادن در گناه مصون می دارد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ […]

امام جمعه مهریز گفت: یکی از راههای در امان ماندن از فتنه ها، تقوای الهی و عمل بر اساس آن می باشد. تقوا، حصار و قلعه ای محکم و استوار است برای کسی که به پناه ببرد. تقوا عاملی است که انسان را از افتادن در گناه مصون می دارد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محی الدینی در خطبه دوم نماز جمعه بااشاره به سالروز رحلت ابوالطالب پدر حضرت امیرالمومنین، ۲۷ رجب بعثت پیامبر گرامی اسلام را تبریک گفت و افزود: حوادث تاریخی ما مبعث است.

محی الدینی بابیان اینکه در قرآن آیاتی در خصوص اهمیت روز مبعث آمده است گفت: غایت و هدف بعثت خداوند در سوره جمعه فرموده است، خداوند سه هدف از بعثت پیامبر دارد، یک تلاوت قرآن دوم تزکیه نفوس بعنوان تنها راه خوشبختی بشر و سوم تعلیم کتاب است.

امام جمعه مهریز خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مبعث راه رفع ظلم را به مردم فهماند تا مردم بتوانند با قدرتهای بزرگ مقابله کنند و جهل و خرافات را کنار بگدرانند‌.
حضرت پیامبر فرمودند، من آمدم مبعوث شدم تازیبایی های اخلاق را کامل کنم

وی ضمن تسلیت شهادت شیخ فضل الله محلاتی اول اسفندماه گفت: این روز، روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است.

امام جمعه مهریز بااشاره به اینکه امروز روحانیت رسالت مهمی بر عهده دارد گفت: حفظ ایمان مردم و تداوم انقلاب مهمترین رسالت روحانیت است‌.

وی تاکید کرد: متولیان فرهنگ نیز ارزشهای انقلابی را برای مردم تبیین نمایند. و همچنین مسائل ضدارزشی را برای مردم در مساجد بیان کنند تا جوانان آگاهی لازم را داشته باشند.

محی الدینی تاکید کرد: کارهای تبلیغی و فرهنگی در مساجد ما رونق بیشتری پیدا کند.

وی ضمن تبریک حلول ماه شعبان گفت: حضرا محمد ص می فرمایند، ماه شعبان ماه من است و مردم در ماه شعبان، توجه شان به خودشان و دعا بیشتر شود.

وی توصیه کرد: صدقه دادن، صلوات فرستادن، قرائت مناجات شعبانیه و استغفار در ماه شعبان مورد تاکید است تا برای مهمانی ماه خدا آماده بشویم.

امام جمعه مهریز با اشاره به سفر رییس جمهور به چین راهبردی و تقویت شراکت راهبردی در حوزه اقتصاد است اظهارامیدواری کرد: این سفر به نتیجه برسد و دولت بتواند خدمات و مسائل را رسیدگی نماید.
تحیر دنیا از رفتار دوگانه مدعیان حقوق بشر را ما این روزها شاهد هستیم در دو کشور زلزله هولناکی رخ داد و ۴۰ هزار نفر کشته شدند و کمک های بشردوستانه ارسال شد اما چقدر تبعیض؟ بیش از ۶۵ درصد کشورهای دنیا به ترکیه کمک کردند اما ۱۳ کشور از جمله ایران به کشور مظلوم سوریه کمک کردند که این تبعیض صدای مدیرکل سازمان ملل را در اورد و گفت بازیهای سیاسی را کنار بگذارید‌.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، غرب در آزمون صداقت باخت، دنیا بداند حقوق بشر برای آمریکا و غرب ابزاری جهت رسیدن به اهداف خودشان است.
انشاالله از خواب غفلت بیدار شوند‌.

امام جمعه مهریز گفت: حضور کم نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای دشمنان غیرمنتظره بود.مقام معظم رهبری فرمودند، من در مقابل این ملت تعظیم می کنم این تشکر رهبری معظم است. چشم بدخواهان و فتنه گران را کور کردید لذا ۲۲ بهمن باید روز مردم بنامیم. مردم انتقاد و مشکلات دارند

وی افزود: حضرت اقا با تاکید بر کنترل تورم و گرانی ها گفتند: مردم علی رغم همه مسائل، پای ارزشها و آرمانها و ولایت در میان است، مسائل را نادیده می گیرند و می آیند بنابراین اکنون نوبت مسئولان و خادمان ملت است.

وی تاکید کرد: بنابه فرمایش مقام معظم رهبری، واگذاری امور به بخش خصوصی بانظارت مراجع ذیصلاح جدی گرفته شود.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه نقدینگی در بازار آسیب رسان است خواستار کنترل تورم در کشور شد.