رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مهمترین راهکار برای رفع مشکلات مالی در حوزه صنعت و تولید این است که بانک های سرمایه ای و توسعه ای از بانک های تجاری تفکیک شود و بانک های توسعه ای باید کمک حال صنعت و تولید باشند.   به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، نشست تخصصی هیئت […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گفت: مهمترین راهکار برای رفع مشکلات مالی در حوزه صنعت و تولید این است که بانک های سرمایه ای و توسعه ای از بانک های تجاری تفکیک شود و بانک های توسعه ای باید کمک حال صنعت و تولید باشند.

 

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، نشست تخصصی هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد همزمان با آخرین روز از رویداد سرمایه گذاری جسور در محل کارخانه نوآوری درخشان برگزار شد.

در این نشست که در راستای حمایت از فن بازار و پارک علم و فناوری و همچنین به منظور ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه برگزار شد، مسائل مرتبط با اقتصاد کلان کشور در حوزه صنعت از جمله مشکلات تورم و افزایش بدون توقف نرخ ارز و تاثیر آن بر صنعت، تولید، صادرات و اقتصاد کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سید علی اکبر کلانتر، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان در این خصوص عنوان کرد: مهمترین راهکار برای رفع مشکلات مالی در حوزه صنعت و تولید این است که بانک های سرمایه ای و توسعه ای از بانک های تجاری تفکیک شود و بانک های توسعه ای باید کمک حال صنعت و تولید باشند.

کلانتر همچنین تصریح کرد: راه حل اساسی و عمومی اقتصاد کشور این است که مانند اکثر کشورهای دنیا نرخ تورم و در کنار آن نرخ سود بانکی تسهیلات تولید به کمتر از ۵ درصد کاهش یابد.

مسائل کار و کارگری و مشکلات مرتبط با حقوق و دستمزد که با توجه به نرخ تورم، مشکلات بیشماری را هم برای جامعه کارگران و هم برای کارفرمایان و صاحبان صنعت ایجاد کرده است، از دیگر مسائل مطرح شده در این نشست بود.

در انتهای این جلسه، بازدید از کارخانه نوآوری درخشان با حضور هیئت مدیره و روسای انجمن های تخصصی خانه صمت صورت گرفت.