استاندار یزد گفت: حمایت از تولید ملی و پرورش همه توانمندی های کشاورزی، دامداری و صنعتی که در کشور وجود دارد، رمز موفقیت اقتصادی است و باید در این راستا حرکت کنیم. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مهران فاطمی، روز جمعه در آیین افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان یزد، افزود: پتانسیل های بسیار زیادی […]

استاندار یزد گفت: حمایت از تولید ملی و پرورش همه توانمندی های کشاورزی، دامداری و صنعتی که در کشور وجود دارد، رمز موفقیت اقتصادی است و باید در این راستا حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مهران فاطمی، روز جمعه در آیین افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان یزد، افزود: پتانسیل های بسیار زیادی در کشور ما وجود دارد و اگر به همین توانمندی ها و داشته های خودمان اکتفا و تمرکز کنیم ، قطعا موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالیت ها دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است و همه تولیدات این بخش با صرفه اقتصادی و ارزش افزوده است که پرورش شتر یکی از این فعالیت هاست و علاوه بر درآمد اقتصادی جنبه توریستی نیز دارد.

استاندار یزد گفت: می توان با تکیه بر همین فعالیت ها علاوه بر تامین امنیت غذایی برای درآمد اقتصادی نیز حرکت کرد و علاوه بر آن اشتغال زایی را نیز داشته باشیم و هر گونه حمایتی در این راستا انجام شده و خواهد شد.

فاطمی افزود: کویر همواره به عنوان تهدید نام برده شده در حالی که در همین کویر فرصت های بسیار موفقی وجود دارد که پرورش شتر یکی از این فرصت هاست که باعث رونق اقتصادی در محلات مختلف شهرستان های یزد شد.

وی در ادامه و در آیین افتتاح ساختمان دهیاری اکرم آباد گفت: این ساختمان در سه طبقه احداث شده و خوشحال هستیم علاوه بر استفاده اداری در زمینه فرهنگی و اجتماعی نیز مثمر ثمر است و چون در کنار پارک تفریحی واقع شده لذا می توان برنامه های فرهنگی را نیز در این محل اجرا کرد.

فاطمی همچنین در مراسم افتتاح اقامتگاه سنتی صفی خانی که در محله شاه ابوالقاسم و در بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد واقع شده، افزود: هر گونه فعالیتی برای احیای بافت تاریخی و اماکن با ارزش قابل تقدیر است و اینکه در این اقامتگاه تعداد ۳۰ نفر نیز اشتغالزایی شده بسیار با اهمیت است و امیدواریم در نوروز پیش رو شاهد خدمت رسانی هر چه بیشتر به مسافران نوروزی باشیم.

وی همچنین در مراسم افتتاح سالن ورزشی شمس و سما در بخش زارچ که با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال احداث شده نیز اظهار داشت: هر گونه سرمایه گذاری در امر ورزش مصداق عمل صالح است و بویژه آنکه باعث سلامتی اقشار مختلف بویژه جوانان می شود و خوشبختانه احداث این پروژه در بخش زارچ علاوه بر افزایش سرانه ورزش میزان دسترسی مردم محله را به اماکن ورزشی آسان تر می کند .

فرماندار یزد نیز در مراسم افتتاح ساختمان دهیاری اکرم آباد گفت: بنای دولت سیزدهم فراهم کردن امکانات و تجهیزات برای همه مناطق مختلف بویژه مناطق کمتر برخوردار است و لذا در اجرای این محل به گونه ای برنامه ریزی شد که علاوه براستفاده اداری بتوان در بخش های دیگر از ساختمان استفاده کرد.

سید محمدرضا مدرسی با اشاره به اینکه در زمینه حمایت از تولیدات داخلی تسهیلات لازم پرداخت شده است ، به طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: در این زمینه بیشترین پروژه استان یزد در این شهرستان در حال انجام است و ان شاءالله با افتتاح این پروژه ها بخش زیادی از درخواست های مردمی که به عنوان آرزوی بخشی از اقشار مردم بوده برآورده خواهد شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد نیز در مراسم افتتاح ساختمان دهیاری اکرم آباد گفت: خدمت به مردم باید در راس فعالیت های اداری باشد و همه این ملزومات و ساختمان ها برای خدمت بیشتر به مردم است.

حجت الاسلام سید محمدکاظم مدرسی اضافه کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب توجه ویژه ای شده و با رویکردی که استاندار یزد دارد، بخش زیادی از مردم از عملکرد انجام شده، رضایت دارند و ان شاءالله بار دیگر در راهپیمایی فردا حضور خود را در دفاع از انقلاب و اسلام نشان خواهند داد.

استاندار یزد امروز جمعه با حضور در مناطق شهرستان یزد تعداد چهار پروژه را با ۲۲۲ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و یک پروژه زیرگذر صاحب الزمان یزد را کلنگ زنی کرد.