زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی استان یزد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارگزاران شرکت خدمات حمایتی گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۴ هزار تن کود ازته، ۲ هزار و هفتصد تن کود فسفاته و ۲ هزار تن کود پتاسه بین کشاورزان استان توزیع شده است. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛همزمان با ایام الله […]

زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی استان یزد در جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارگزاران شرکت خدمات حمایتی گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۴ هزار تن کود ازته، ۲ هزار و هفتصد تن کود فسفاته و ۲ هزار تن کود پتاسه بین کشاورزان استان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛همزمان با ایام الله دهه فجر جلسه بررسی مسائل و مشکلات کارگزاران شرکت خدمات حمایتی با حضور اکبرزاده مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان، بزاززاده جانشین معاونت تولیدات گیاهی، جوادپور مدیر زراعت سازمان، رستگار مدیر ترویج و جمعی از کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی و همچنین کارگزاران این شرکت در مورخه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ در محل سالن جلسات شهید بهشتی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی با اشاره به سهمیه کود تخصصی وزارت جهاد کشاورزی به استان اظهار داشت: از۲۳ هزار و ۷۹۵ تن کود ازته اختصاصی به استان در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۴ هزارتن و از ۴ هزار و پانصد تن کود فسفاته ۲ هزار و ۷۰۰ تن و از ۵ هزار تن کود پتاسه ۲ هزار تن تاکنون بین کشاورزان توزیع شده است که نسبت به سال گذشته در ارتباط با کود ازته ۸ و نیم درصد فسفات ۲۸ درصد و پتاسه ۷۴درصد رشد داشته ایم.

زارعیان بابیان اینکه در سال جاری ۶هزار لیتر سم کلرپیریفوس نیز بین کشاورزان توزیع گردیده است افزود: همچنین امسال این شرکت هفت قلم سم از مجتمع آویک به صورت اعتباری سه ماهه برای کارگزاران در نظر گرفته که با اخذ تضمین معتبر جهت توزیع به موقع بین کشاورزان به آنها تحویل خواهد شد.

جوادپور مدیر زراعت سازمان نیز در این جلسه با بیان اینکه به علت تفاوت قیمت یارانه ای و آزاد کود؛ وسوسه و احتمال فساد در آن زیاد است گفت: شما به نوعی هم نماینده دولت و هم نماینده کشاورزان هستید لذا باید امانتداران خوبی باشید.

وی با اشاره به مشکلات توزیع کود با حواله الکترونیکی از جمله قطعی اینترنت تصریح کرد: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا این مشکلات کمتر گردد.

در این جلسه همچنین حجت الاسلام اکبرزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان به سوالات شرعی کارگزاران در ارتباط با نحوه توزیع کود و سم یارانه ای بین کشاورزان پاسخ داد.

در پایان جلسه بر پرداخت کارمزد کارگزارن با ارائه مستندات، مکاتبه با ستاد جهت رفع مشکلات حواله الکترونیک، خرید به موقع کود توسط کارگزاران جهت توزیع به موقع بین کشاورزان تاکید شد.