نشست خبری فرمانداران شهرستان های میبد، تفت و مهریز به مناسبت دهه فجر در یزد برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ نشست خبری فرمانداران شهرستان های تفت، مهریز و میبد به مناسبت ایام الله دهه فجر در یزد برگزار شد. در این نشست هریک از فرمانداران به ارائه عملکرد و همچنین برنامه های خود […]

نشست خبری فرمانداران شهرستان های میبد، تفت و مهریز به مناسبت دهه فجر در یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ نشست خبری فرمانداران شهرستان های تفت، مهریز و میبد به مناسبت ایام الله دهه فجر در یزد برگزار شد. در این نشست هریک از فرمانداران به ارائه عملکرد و همچنین برنامه های خود در ایام الله دهه فجر پرداختند.

شهرستان میبد، شهرستان غنی در زمینه پیشینه فرهنگی و مفاخر فرهنگی است

حمیدرضا سجادی پور فرماندار شهرستان میبد در این نشست گفت: شهرستان میبد سه بخش مرکزی بفروییه و ندوشن با جمعیت بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر در تمامی حوزه های صنعتی، کشاورزی، خدمات و گردشگری فعالیت دارد.

وی افزود: ما در زمینه گردشگری در بسیاری از حوزه ها غفلت کردیم که با آثار تاریخی متفاوت و غنی شاهد توجه کمتر به آن بوده ایم.

فرماندار شهرستان میبد گفت: در حوزه فرهنگی وجود امامزادگان و بقاع متبرک ، بزرگانی همچون آیت الله حایری و آیت الله اعرافی نیز شاهد درخشش بوده ایم.

سجادی پور ادامه داد: شهرستان میبد به عنوان شهر جهانی زیلو ثبت شده است و در حوزه صنعت نیز حوزه پیشگام هستیم که اخیرا تغییر رویکرد به صنایع پاک گام برداشته ایم و ۸۰ خطوط تولید کاشی و سرامیک را با دانش بنیان هدایت می کنیم.

وی گفت: در دانشگاه ها در شهرستان میبد بعد از مرکز استان از ظرفیت بالایی برخوردار هستیم که بالغ بر ۸ هزار دانشجو در شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

توجه به فرهنگ در گذشته مورد غفلت قرار گرفته است/ گام های مهم فرهنگی در شهرستان

محمد دهقان فرماندار شهرستان مهریز نیز در این نشست گفت: شهرستان مهریز به عنوان یکی از شهرستان های پرمخاطب و پرتردد در ایام مختلف سال است.

وی افزود: باغ پهلوان پور و قنات حسن آباد به عنوان دو اثر ثبت شده جهانی هستند که منطقه را بسیار با اهمیت کرده است.

فرماندار شهرستان مهریز گفت: در این مدت تنها چند پروژه که خیری و مورد نیاز شهرستان بود کلنگ زنی شد و دیگر هیچ پروژه جدیدی نداشتیم و تاکید ما اتمام پروژه های نیمه تمام بود.

دهقان ادامه داد: مهریز در سطح استان در زمینه خیری رتبه برتر دارد که نشان از توجه ویژه خیرین به این بخش است.

وی گفت: ما در حوزه آقایان مشکل بیکاری نداریم و در این راستا نیز در تلاش هستیم که صنایع آلاینده در شهرستان نداشته باشیم.

فرماندار مهریز ادامه داد: ما از حوزه های دانش بنیان و نخبگان حمایت میکنیم و درخواست داریم که به شهرستان باز گردند و ما نیز حمایت می کنیم.

وی افزود: با توجه به کمتر توجه شدن به مباحث فرهنگی، تلاش کردیم که گام های موثری در این بخش داشته باشیم و با برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشیم.

فرماندار شهرستان مهریز گفت: در دهه فجر ۵۷ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که ۲۹ مورد دولتی و مابقی خیری است.

حمایت از طرح های فرهنگی و دانش بنیان در شهرستان تفت

محمد دهشیری فرماندار شهرستان تفت نیز در ادامه این نشست گفت: شهرستان تفت از نظر تقسیمات سیاسی سه بخش، سه روستا و چندین دهستان است.

وی افزود: شهرستان تفت به عنوان حسینیه استان شناخته می شود که عزاداری عاشورا و محرم و نخل برداری آن در سطح کشور شناخته شده است.

فرماندار تفت ادامه داد: توسعه شهرستان متناسب با ظرفیت های بومی شهرستان تعریف می شود که تفت در بعد محور توسعه در بخش صنایع کم ابخواه و دانش بنیان گام برداشته است.

وی گفت: گردشگری به عنوان محور توسعه شهرستان است.

دهشیری بیان کرد: همزمان با دهه فجر ۱۱۵ طرح و برنامه پیشبینی شده که ۹۵ مورد آن افتتاح می شود که بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان برای آنها اعتبار هزینه می شود.