بخش ام ار ای بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهریز با همت حسین حفار از خیّران مهریزی تجهیز و راه‌اندازی شد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مدیر بیمارستان مهریز در آیین تجلیل از این خیّر سلامت گفت: دستگاه ام ار ای خریداری شده برای این بیمارستان یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در ایران است […]

بخش ام ار ای بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) شهرستان مهریز با همت حسین حفار از خیّران مهریزی تجهیز و راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مدیر بیمارستان مهریز در آیین تجلیل از این خیّر سلامت گفت: دستگاه ام ار ای خریداری شده برای این بیمارستان یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های موجود در ایران است که مشابه آن در کشور فقط در مرکز قلب تهران وجود دارد.

سیدرسول محسن زاده افزود: از سوی خیر سلامت برای ساخت ساختمان این بخش با زیر بنای حدود ۵۰۰ مترمربع و خرید دستگاه ام ار ای با ارز دولتی، بیش از ۱۰ میلیارد تومان مساعدت شده و هم اکنون ارزش دستگاه خریداری شده با ارز آزاد حدود ۴۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: این دستگاه ام ار ای با دهانه گانتری ۷۰ سانتی متری جدیدترین دستگاه در سطح استان با روش‌ تصویربرداری به روز، قابلیت تصویربرداری با کیفیت فوق العاده بالا، امکان اسکن تا ۵۰ درصد سریع تر از دستگاه‌های مشابه و قابلیت تحمل وزن بیمار تا ۱۵۰ کیلوگرم را دارد.

این مسئول افزود: پیش از این بیماران مهریزی برای انجام ام ار ای باید به مرکز استان مراجعه می‌کردند که صرف نظر از هزینه ایاب و ذهاب، باید چند روز نیز معطل می شدند.

محسن زاده خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) با مشارکت خیرین توانسته است ضمن تامین نیازهای ضروری مردم در حوزه درمان، خدمات رسانی باکیفیت به مردم ارائه کند.

وی یادآور شد: با توجه به راه اندازی طرح توسعه بیمارستان مهریز در آینده ای نزدیک با ۸ اتاق عمل تخصصی و فوق تخصصی ، ۴۴ تخت ویژه و در مجموع افزایش ۱۵۰ تخت بستری، نیازمند تامین تجهیزات تصویربرداری پزشکی بود.

فرماندار مهریز نیز گفت: بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) به یاد مرحومان محمد صادق حفار و ابوالفضل زارع بیدکی از سوی خیران سلامت مورد حمایت قرار گرفته است.

محمد دهقان بنادکی از اقدام خیرخواهانه خیرات در زمینه تامین امکانات درمانی و بیمارستانها قدر دانی کرد و افزود: مهریز در حوزه بهداشت و درمان در رتبه بالایی در استان و کشور قرار دارد که این حاصل کمک خیرین و زحمات کادر درمان است.

فرماندار مهریز از افتتاح مجموعه پزشکی قانونی شهرستان تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: این مجموعه به همت فاضلی از خیرات سلامت و اعتبارات دولتی به بهره برداری می‌رسد و مردم شهرستان برای اقدامات پزشکی قانونی نیازی به مراجعه مرکز استان نخواهند داشت.

دهقان بنادکی اظهار امیدواری کرد: در سال آینده درمانگاه تامین اجتماعی مهریز هم به بهره برداری برسد.

در این آیین از زحمات خیر سلامت و پیگیری مدیر بیمارستان مهریز قدردانی شد و شرکت کنندگان با حضور در مزار مرحومان محمد صادق حفار و ابوالفضل زارع بیدکی یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

فعالیت درمانی و بهداشتی بیمارستان مهریز از سال ۱۳۷۲ آغاز شد که شامل درمانگاه عمومی و تخصصی ، بخش های زنان و زایمان ، جراحی، اورژانس، اطفال، آزمایشگاه، رادیولوژی، دیالیز و چشم پزشکی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.