استاندار یزد گفت: در این استان نگاه ویژه‌ای به حوزه علم و فناوری شده و عزم جدی برای رونق فعالیت‌های این زیست بوم در همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و جامعه علمی وجود دارد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مهران فاطمی پنجشنبه شب در بیست و ششمین نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش […]

استاندار یزد گفت: در این استان نگاه ویژه‌ای به حوزه علم و فناوری شده و عزم جدی برای رونق فعالیت‌های این زیست بوم در همه دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی و جامعه علمی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ مهران فاطمی پنجشنبه شب در بیست و ششمین نشست ستاد نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان استان یزد که با حضور معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از فعالین حوزه علم و فناوری استان در محل سالن کوثر استانداری برگزار شد، افزود: جلسات این ستاد به صورت هفتگی با شرکت های دانش بنیان و فناور استان برگزار می شود و مسائل آنها بررسی و تصمیم‌گیری های لازم انجام می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست های در دستورکار استان، برگشت معکوس نخبگان به استان است و در این راستا برنامه ریزی های لازم برای حل مشکلات مسکن و اشتغال نخبگان استان انجام و با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

استاندار یزد گفت: نگاه ویژه به نخبگان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن با واگذاری زمین بدون لحاظ امتیاز بندی و با ارائه تسهیلات ویژه به نخبگان و نیز جذب آن ها در سیستم اداری استان بدون شرکت در آزمون استخدامی انجام خواهد شد.

فاطمی ادامه داد: اکنون نهضت بزرگی برای جذب نخبگان در سیستم اداری شکل گرفته و استان یزد باید استان پیش قراول در این حوزه باشد.

وی خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: نمایشگاه نیاز و نمایشگاه کار در استان تا پایان سالجاری و به منظور برقراری ارتباط صنعت با نخبگان و دانشگاه ها برگزار شود.

استاندار یزد گفت: سازوکارهایی در استان جهت حل بخشی از دغدغه های مربوط به تسهیلات شرکت های دانش بنیان و فناور و همچنین اجرای طرح تحول آموزش عالی در استان و افزایش سقف افراد حاضر در نشست جهت حضور پر رنگ تر بانوان انجام شود.

در پایان این نشست تفاهم نامه ای فی ما بین استاندار یزد و معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.