مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: قصه نقش مهمی در هدایتگری، انگیزه بخشی فردی و اجتماعی، حفظ و تقویت فرهنگ جامعه دارد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ خبرنگار: سید روح الله میرجلیلی- حامد علامتی در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در یزد افزود: قصه گویی با حفظ رنگ […]

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: قصه نقش مهمی در هدایتگری، انگیزه بخشی فردی و اجتماعی، حفظ و تقویت فرهنگ جامعه دارد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛ خبرنگار: سید روح الله میرجلیلی- حامد علامتی در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی در یزد افزود: قصه گویی با حفظ رنگ و بوی هویت کودک و نوجوان، جریان تأثیرگذار خود را در لایه‌های مختلف از پدربزرگ و مادربزرگ تا سایر اقشار، حفظ می کند.

وی ادامه داد: برگزاری اینگونه جشنواره های قصه گویی بدلیل تقویت همین مورد است و در سایه نگاه‌های علمی و فنی جریان قصه گویی نه تنها از هرگونه انحراف مصون مانده بلکه برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره قصه گویی، زمینه نگاه‌های فنی و پژوهشی را نیز در قصه گویی فراهم کرده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: قصه گویی، حافظ هویت ملی و توازن فرهنگی میان ملت هاست و قصه گویی روایت زیبای زندگی است و با روایت قصه گو بر ذهن و روان مخاطب اثر می‌گذارد .

علامتی افزود: قصه گویی آموزش اخلاقیات، یادگیری سرگرم کننده و تقویت مهارت شنیدن و گوش دادن و ابزار تربیت مهارت‌های اجتماعی است و همه اینها در این کلام مقام معظم رهبری تبلور یافته که فرمودند ” قصه گویی هنر بسیار خوبی است و قصه‌های خوب سازنده شخصیت کودک است”.

وی ادامه داد: استفاده بیش از ۲۸۰ قصه در قرآن، یک جریان ماندگار برای بهره مندی همه قصه گویان در همه اعصار است که این مهم در جشنواره قصه گویی نیز مدنظر قرار گرفته و مقام معظم رهبری هم در کلامشان فرمودند ،سعی کنید در قصه گویی و این کار هنری، اولین چیزی که در کودک ایجاد می‌کنید، بذر ایمان باشد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: مهم ترین راهبرد جشنواره قصه گویی، کاشتن بذر ایمان بر اساس قرآن کریم با استفاده از قصه گویی است و در دوره‌های بعدی جشنواره با خلاقیت و نوآوری در این بخش ورود جدی‌تری خواهیم داشت و همچنین مهدی آذریزدی از همین خطه یزد به عنوان نماد موفق قصه گویی بر مبنای ایمان یکی از الگوهای موفق است و کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، کتابی موفق در این زمینه است.

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: با وجود همه پیشرفت‌ها و فناوری‌هایی که در حوزه سرگرمی و اوقات فراغت و فرهنگ سازی در عصر ما انجام شده، قصه گویی هنوز جایگاه ویژه خود را دارد .

مهران فاطمی افزود: نسل ما شخصیت امروز خود را مرهون همان قصه‌هایی است که مادرها و مادربزرگ‌ها و پدران و پدربزرگ‌ها گفته اند و هنوز عمق تاثیرپذیری این قصه در زندگی ما ملموس و روشن است.

وی ادامه داد: قصه های قدیمی مملو از حکمت و پند است و بی‌شک بیان این قصه‌ها می‌تواند چراغ راهی برای کودکان باشد و قصه و ابزار قصه گویی در این روش بسیار موثر است زیرا هم سرگرمی کودکان تامین می شود و هم پندهای لازم برای ساخت شخصیت کودکان آنها در دل قصه‌ها نهفته است.

استاندار یزد گفت: قصه بهترین ابزار برای کشت بذر ایمان در دل و قلب کودکان و نوجوانان است زیرا اگر ایمان نباشد هیچ شخصیت درستی شکل نخواهد گرفت و معتقدم که معرفت، شناخت و ایمان مقدمه عمل صالح است و قصه و قصه گویان با محتواهای خوب می توانند این مسیر را دنبال کنند و شایسته است که از این ابزار جذاب به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

در این جشنواره که از ۲۵ دیماه آغاز شده بود از برگزیدگان ملی و بین المللی جشنواره قصه گویی تجلیل شد.