نوبت اول کنکور سراسری که از امسال به صورت دو نوبتی برگزار می‌شود، از صبح روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد و ۱۳ هزار و ۵۵۶ نفر برای رسیدن به دانشگاه با داوطلبان رقابت کردند. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛آزمون گروه علوم تجربی صبح امروز، گروه زبان‌های خارجی عصر امروز، […]

نوبت اول کنکور سراسری که از امسال به صورت دو نوبتی برگزار می‌شود، از صبح روز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد و ۱۳ هزار و ۵۵۶ نفر برای رسیدن به دانشگاه با داوطلبان رقابت کردند.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر؛آزمون گروه علوم تجربی صبح امروز، گروه زبان‌های خارجی عصر امروز، گروه ریاضی و علوم انسانی صبح فردا و گروه هنر هم عصر جمعه برگزار می‌شود.

پنج هزار و ۵۵۶ داوطلب یزدی در گروه علوم تجربی، ۸۸۳ داوطلب در گروه زبان‌های خارجی، ۲ هزار و ۸۸ داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی، چهار هزار و ۲۰۰ نفر در گروه علوم انسانی و ۹۹۵ داوطلب در گروه هنر آزمون می‌دهند.

۴۱ درصد داوطلبان استان یزد را آقا و ۵۹ درصد را خانم تشکیل می‌دهد.

این آزمون در دی ماه امسال و تیرماه سال آینده برگزار و نتایج آن هم به ترتیب در اسفند و مردادماه اعلام می‌شود و داوطلبان می‌توانند یکی از این آزمون‌ها را انتخاب کرده و بر اساس آن، رتبه اعلام و گزینش نهایی انجام می‌شود.

اینترنت تلفن همراه در محدوده حوزه‌های امتحانی در هنگام برگزاری کنکور سراسری قطع خواهد بود.

استان یزد در ۲۷ سال گذشته، رتبه نخست کنکور سراسری را کسب کرده است.