مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بزد از تامین_۱۰۰درصدی کود فسفات استان خبر داد. محمدحامد میرجلیلی – خبرنگار یزدتیتر؛ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وظیفه تامین و توزیع انواع نهاده های کشاورزی بخصوص کودهای کشاورزی را به عهده دارد که از کل مجموعه ۳۳هزار […]

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بزد از تامین_۱۰۰درصدی کود فسفات استان خبر داد.

محمدحامد میرجلیلی – خبرنگار یزدتیتر؛ مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وظیفه تامین و توزیع انواع نهاده های کشاورزی بخصوص کودهای کشاورزی را به عهده دارد که از کل مجموعه ۳۳هزار و ۳۰۷ تن سهمیه ی کودی که برای استان در نظر گرفته شده ، حدود ۸۴ درصد ان را تحویل گرفته ایم که از این میزان ۶۶ درصد را به ۶۰ کارگزار در ۱۱ شهرستان استان برای توزیع بین کشاورزان تخصیص داده ایم .

محمد حسن زارعیان عنوان کرد: با توجه به تلاش هیات دولت و وزارت جهاد کشاورزی در حال حاضر مشکل کمبود کود نداریم و می توان گفت که کود فسفات ۱۰۰درصد، کودپتاس حدود ۸۵ درصد و کود ازت هم حدود ۸۲ درصد نیاز کشاورزان استان تامین شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان یزد استانی معدنی است ۴ کارخانه تولید کننده ی کود از جمله بزرگتری کارخانه تولید کننده سوپر فسفات تریپل (شرکت کیمیاداران کویریزد) واحد کود و سم بافق تولید کننده فسفات ۱۳ درصد و شرکت توسعه گستر تولید کننده سولفات پتاسیم و شرکت بادرام پیشرو تولید کننده ۴هزارتن سولفات امونیوم در سال ، در حال بهره برداری هستند.

وی در رابطه با میز ارتباط مردمی در جهاد کشاورزی گفت: مراجعه کنندگان زیادی داشتیم که تمامی در خواست های انها را به نماینده تام الاختیار وزیر تحویل دادیم تا انشالله به امورات انها رسیدگی شود.