رئیس مرکز تنظیم مقررات، پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ثبت نام ۳۷۰۰ نفر در این سامانه گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در سطح کشور، افزایش شفافیت فعالیت‌های اقتصادی، انضباط مالی، مبارزه با فرار مالیاتی و امکان برنامه ریزی برای تصمیم گیران حاکم فراهم می‌شود. […]

رئیس مرکز تنظیم مقررات، پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ثبت نام ۳۷۰۰ نفر در این سامانه گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در سطح کشور، افزایش شفافیت فعالیت‌های اقتصادی، انضباط مالی، مبارزه با فرار مالیاتی و امکان برنامه ریزی برای تصمیم گیران حاکم فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، محمد برزگری در جمع خبرنگاران استان یزد افزود: این قانون در سال ۹۸ مصوب شد و به دلیل یکسری پیچیدگی ها و تغییرات قانون مالیات بر ارزش افزوده از تیرماه امسال به مرحله پیاده سازی اولیه رسیده است و امیدواریم با توجه تدابیری که در سطح سازمان امور مالیاتی در حال انجام و هماهنگی با مراجع تصمیم گیر کشور بتوانیم این قانون به صورت تدریجی و تشویقی اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه این قانون، اطلاعات خوبی در خصوص کالا و خدمات در اختیار اشخاص قرار می‌دهد و در دوران بلوغ این قانون، مبارزه با قاچاق، احتکار وگرانفروشی مدنظر قرار می‌گیرد، مبارزه با قاچاق، احتکار و گران فروشی را از اهداف جانبی این قانون ذکر کرد.

رئیس مرکز تنظیم مقررات، پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور پایدارشدن درآمدهای بودجه ای و جلوگیری از استقراض دولت با توجه به درآمدهای پایدار و  پیشگیری از تورم را از جمله مزایای دیگر این قانون اعلام کرد.

برزگری تصریح کرد: در قانون مورد اشاره هرکسی که کالا می فروشد به عنوان صاحبان مشاغل یا اشخاص حقوقی باید صورتحساب الکترونیکی صادر کند که این صورتحساب دارای شماره ای ۲۲ رقمی است و متعاقب آن خریدار در کار پوشه خود نیز آن را تایید یا رد کند که با اجرای آن تمامی مودیان شامل آن می شوند.

وی یاد آور شد: هنوز فراخوان الزام به ثبت نام در سامانه مؤدیان صادر نشده زیرا هدف از  اجرای این قانون تدریجی و تشویقی است.

برزگری با اشاره به اینکه عضویت در سامانه مودیان به صورت اختیاری است، اظهار کرد: مودیان می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان امور مالیاتی، در قسمت پرونده‌ها درخواست عضویت در سامانه را انتخاب کرده و سپس یک پیامک حاوی نام کاربری و رمز ورود به سامانه و نشانی برای مشاهده کار پوشه‌ها به فرد ارسال می‌شود.

یادآور می شود در این نشست خورشیدی مدیرکل امورمالیاتی استان یزد نیز مواردی را بیان و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده شد.