سرپرست، تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: جامعه کارفرمایی برای اینکه نیروی کار با بهره وری بالا داشته باشد باید به سلامت جسم و روح آنها توجه بیشتری داشته باشد. به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، محمدرضا فلاحتی مروست، سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد ۳ آذرماه در دیدار با […]

سرپرست، تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: جامعه کارفرمایی برای اینکه نیروی کار با بهره وری بالا داشته باشد باید به سلامت جسم و روح آنها توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری یزدتیتر، محمدرضا فلاحتی مروست، سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد ۳ آذرماه در دیدار با جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به وجود مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایی استان گفت: کارگران عناصر ارزشمندی هستند که می توانند سرمایه گذاران و کارفرمایان را به اهداف خود برسانند؛ جامعه کارفرمایی برای اینکه نیروی کار با بهره وری بالا داشته باشد باید به سلامت جسم و روح آنها توجه بیشتری داشته باشد.

وی انجام حرکات ورزشی در محیط کاری را یکی از دلایل بالا بردن راندمان کار دانست و اظهار کرد: زمانی که کارگران در کنار محیط کار خود دقایقی را به ورزش کردن بپردازند قطعا با روحیه و نشاط بیشتری به کار خود ادامه می دهند و در نتیجه راندمان کاری شرکتها و واحدهای تولیدی و صنعتی بالاتر خواهد رفت.

فلاحتی از پویش دوشنبه های ورزش کارگری به عنوان یک ایده بسیار عالی یاد کرد و افزود: پویش دوشنبه های ورزش کارگری که در یزد نیز به طور جدی دنبال می شود که با استقبال خوب کارگران روبرو شده و این جز با همکاری کارفرمایان امکان پذیر نبود؛ ما در اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان یزد از این پویش حمایت ویژه خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه به المپیاد ورزش کارگران استان یزد اشاره کرد و گفت: این المپیاد که چند ماه قبل در یزد مراسم افتتاحیه آن برگزار شده بود به دلیل شروع موج دیگر کرونا لغو و هم اکنون بطور جدی در حال برگزاری مسابقات می باشد؛ این المپیاد در قالب ۷ رشته ورزشی برای آقایان و ۲ رشته ورزشی برای بانوان می باشد که تاکنون مسابقات در ۶ شرکت برگزار شده است.

وی با اشاره به این که قانونگذار در تبصره دو ماده ۳۸ به واحدهای تولیدی اجازه هزینه‌کرد در حوزه ورزش را برای کارگران در نظر گرفته است گفت: صیانت، سلامت کارگران و ایجاد نشاط اجتماعی در بین جامعه کارگری از اهمیت زیادی برخوردار است؛ واحد‌های صنعتی و بزرگ استان با استفاده از تبصره دو ماده ۳۸ می‌توانند در امر ورزش کارگران و خانواده هایشان هزینه کنند.

جواد رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور نیز ضمن اشاره به اثرات مثبت ورزش گفت: ورزش یک رویکرد چندمحوری است که از اثرات مثبت آن در محیط های کاری می توان به بالارفتن اعتما بنفس، ایجاد انگیزه، شور و نشاط، تعصب و از همه مهمتر ارتقا سطح سلامت جسم و روح کارگران اشاره کرد.

وی آمادگی جسمانی بالا برای اکثر مشاغل را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کارگران زحمتکش در اکثر مشاغل با کارهای سخت و طاقت فرسا روبرو هستند که آمادگی جسمانی بالایی را نیاز دارد؛ اگر کارفرمایان به سلامت کارگران خود اهمیت ندهند بزودی با نیروی کار بی انگیزه مواجه خواهند شد.

رئیس فدراسیون ورزش کارگری بر توسعه و گسترش ورزش همگانی در میان جامعه هدف در راستای سلامت نیروی کار بعنوان موتور محرک اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت: فعالیت های ورزشی کارگران در بنگاههای تولیدی و صنعتی باید از سوی کارفرمایان حمایت شود و اجرای برنامه های ورزش کارگری بیش از پیش پیگیری شود.

گفتنی است در حکمی از سوی رئیس فدراسیون ورزش کارگری، محمدرضا فلاحتی مروست بعنوان عضو هیئت رئیسه ورزش کارگری استان یزد منصوب و حکم ریاست جمال تقی نژاد که در سالجاری در انتخابات هیات ورزش کارگری استان یزد بعنوان رئیس این هیات انتخاب شده بود نیز در این جلسه به وی اعطا شد.